۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۳۴۷۳۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اصحاب رسانه با تعهد و صداقت برای اعتلای ارزش ها تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با سنگین ارزیابی کردن وظیفه خبرنگاران در قبال توطئه دشمنان و امید دهی به جامعه، گفت: خبرنگاران با توجه به رسالت خطیر اطلاع رسانی بالاترین نقش را برای اعتلای ارزش‌های اسلامی در جامعه دارند.
حجت الاسلام محمد علي نکونام
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به روز خبرنگار، رسالت خبرنگاران را در قبال توطئه دشمنان و امید دهی به جامعه سنگین ارزیابی کرد. 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، خبرنگاری را یکی از شغل‌های ارزشمند دانست و ابراز کرد: خبرنگاران با انعکاس واقعیت‌ها می‌توانند نقش بسیار زیبایی را در خدمت رسانی به مردم و جامعه ایفا کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام اظهار کرد: خبرنگاران با اطلاع رسانی مردم از اقدامات مسؤولان و تصمیم گیری‌های کشور به عنوان یک واسطه سالم و صادق میان مردم و مسؤولان شناخته می‌شوند و در این راستا نقش تعیین کننده‌ای دارند.
امام جمعه شهرکرد سلامت، صداقت، ایمان، تعهد و پایبندی به ارزش‌های نظام اسلامی را از جمله یژگی‌های بارز یک خبرنگار برشمرد و ابراز کرد: خبرنگاران با توجه به رسالت خطیر اطلاع رسانی بالاترین نقش را برای اعتلای ارزش‌های اسلامی در جامعه دارند.
وی در ادامه با بیان این‌که دشمنان به دنبال دور کردن خبرنگاران از استقلال و اصالت هستند، گفت: متأسفانه امروز در دنیای رسانه‌های عمومی جهان، خبرنگاران معمولا در چارچوب سیاست گذاری و خط دهی مستکبران عمل و در راستای اهداف استکبار نقش ایفا می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در نظام اسلامی مجموعه رسانه‌ها و خبرنگاران در جهت مبارزه با اهداف نا سالم دشمنان و در راستای حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی گام برمی‌دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این‌که خبرنگاران داخلی از سلامت در سیاست گذاری و جهت دهی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران بکوشند با تحصیل ویژگی‌های مثبت در درون خود و تقویت آنها نقش خود را به بهترین شکل انجام دهند.
امام جمعه شهرکرد بر ضرورت آرمان گرایی واقع بینانه در میان خبرنگاران تأکید کرد و گفت: به هر میزان که آرمان گرایی با واقعیات تلفیق و خوراک لازم برای جامعه به معنای واقعی فراهم شود به اهداف بلند نظام بیشتر کمک خواهد کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در پایان به خبرنگاران توصیه کرد: خبرنگاران به واقعیت‌های موجود در جامعه و خارج از کشور بپردازند و با صداقت مسائل جاری جهان را تبیین کنند و بدانند که با اطلاع رسانی صحیح می‌توانند نقش عمده‌ای برای اعتلای فرهنگ اسلامی در سراسر جهان داشته باشند./927/ت302/ج
ارسال نظرات