۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۳۴۵۴۳
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(15)؛

آیت‌الله موسوی جزایری: «لا اله الا الله» نفی قدرت‌های پوشالی است

خبرگزاری رسا ـ استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که کلمه توحید عبارت است از « لا اله الا الله » است ابراز داشت: « لا اله الا الله » به معنی نفی بت ها، خدایی غیر از خدا و نفی قدرت های پوشالی است.
آيت الله موسوي جزايري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در پانزدهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که سحرگاه امروز از سیمای خوزستان پخش شد، با اشاره به عبارت «اَلسَّـلامُ عَلَى الدُّعاهِ اِلَى اللهِ، وَالاْدِلاّءِ عَلى مَرْضاتِ اللهِ، وَالْمُسْتَقِرّینَ فى اَمْرِ اللهِ، وَالتّآمّینَ فى مَحَبَّهِ اللهِ، وَالْمُخْلِصینَ فـى تَوْحیدِ اللهِ، وَالْمُظْهِرینَ لاِمْرِ اللهِ وَنَهْیِهِ، وَعِبادِهِ الْمُکْرَمینَ الَّذینَ لا یَسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ،وَهُمْ بِاَمْرِهِ یَعْمَلُونَ، وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ» به تبیین مضمون «وَالْمُخْلِصینَ فـى تَوْحیدِ اللهِ» پرداخت و گفت: مساله توحید یکی از مسائل مهم دین اسلام به شمار می آید اما اخلاص در توحید از آن مهم تر و ارزشمندتر است.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که کلمه توحید عبارت است از «لا اله الا الله» ابراز داشت: « لا اله الا الله » به معنی نفی بت ها، خدایی غیر از خداوند تبارک و تعالی و نفی قدرت های پوشالی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: تکرار فراوان کلمه « لا اله الا الله » سبب افزایش و تقویت ایمان می شود و این تجربه در تاریخ اسلام ثابت شده است.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با بیان این که بزرگان و فیلسوفان از وصف عظمت و معرفت الله عاجز هستند، تأکید کرد: همه زبان ها از وصف جایگاه و منزلت والای خداوند متعال عاجز هستند و این جایگاه برای انسان قابل درک نیست.

آیت الله موسوی جزایری بخش دیگری از سخنان خود را به گرامی داشت ولادت حضرت امام حسن(ع)، کریم اهل بیت(ع) و ذکر فضایل و مناقب ایشان اختصاص داد و گفت: امام سجاد(ع) در روایتی می فرمایند که « عمویم امام حسن(ع) در زمان خود عابدترین، زاهد ترین و فاضل ترین بندگان خدا بود».

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حدیثی از حضرت فاطمه زهرا(س) مبنی بر این که « الجار ثم الدار» اظهار داشت: امام حسن(ع) در دوران کودکی این حدیث را از زبان مادر خود شنیده اند و راوی این حدیث با ارزش به شمار می آیند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنانش اذعان داشت: افزون بر حدیث حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت امام حسن(ع) راوی دعای قنوت پیامبر اکرم(ص) در نماز وتر است که این اتفاقات در دوران کودکی امام حسن مجتبی(ع) رخ داده است و اهل سنت و شیعه بر آن اجماع کامل دارند./9461/پ202/ج

ارسال نظرات