۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۳۴۴۸۶
امام جمعه قم:

مسؤولان برای فراهم کردن زمینه‌های اقتصاد مقاومتی همت کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم اقتصاد مقاومتی را بهترین راه‌حل برای خنثی کردن تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی ضربه دشمنان علیه نظام اسلامی را به خودشان بر می‌گرداند.
نماز جمعه قم به امامت حجت الاسلام و المسلمين سعيدي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت، با بیان این‌که در ماه رمضان شیطان درونی و بیرونی انسان در محدودیت هستند، گفت: این ماه فرصت مناسبی برای تمرین و تحصیل تقوا است.
امام جمعه قم با اشاره به ولادت با سعادت امام حسن محتبی(ع) ایشان را نخستین ثمره نبوت و امامت دانست و ابراز کرد: امام حسن(ع) در بیت ولایت رشد و انعکاس زمزمه حضرت فاطمه(س) ایشان را برای تربیت در مکتب رسول خدا آماده کرد.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر ضرورت احیای شب‌های قدر اشاره کرد و اظهار داشت: شب قدر شب نزول قران است و در این شب مقدرات انسان بوسیله ملائکه و روح به محضر امام زمان(عج) عرضه می‌شود، خداوند در این شب به بندگان نگاه ویژه‌ای می‌کند.
وی ضربت خوردن و شهادت حضرت علی(ع) در شب‌های قدر را سبب اهتمام بیش از پیش شیعیان به عزاداری و توسل به آن حضرت در این شب‌ها دانست و گفت: وقتی پیامبر اکرم(ص) قبل از شهادت حضرت علی(ع) برای ایشان اشک می‌ریزند همه هستی برای حضرت عزادار هستند و امسال نیز همچون سال‌های گذشته این عزاداری با شکوه هرچه بیشتر از سوی مردم برگزار خواهد شد.
اقتصاد مقاومتی ضربه دشمنان را به خودشان باز می‌گرداند
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان علیه نظام اسلامی را مورد اشاره قرار داد و اقتصاد مقاومتی را بهترین راه حل برای خنثی کردن توطئه دشمنان خواند و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یک برنامه اقتصادی است که اجرای صحیح آن اقتدار ملی را در برابر تهدیدهای بیرونی مقاوم می‌کند.
امام جمعه قم با بیان این‌که توجه به اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده سبب رشد و ترقی کشور است، افزود: قطع کردن اتکا به بیگانگان، توجه به تولید و سرمایه‌های ملی و کم کردن وابستگی های نفتی از الزامات اقتصاد مقاومتی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی موفقیت در اجرای اقتصاد مقاومتی را نیازمند همکاری مسؤولان و مردم دانست و گفت: مسؤولان بر اساس اصل 44 قانون اساسی باید اقتصاد را مردمی و بومی کنند و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی موانع تحقق اقتصاد مقاوتی را از سر راه بردارند.
امام جمعه قم به نقش تعیین کننده مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ابراز داشت: مردم همان گونه که در جنگ تحمیلی برای دفاع از انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند، امروز در عرصه اقتصادی با صبر و شکیبایی، پرهیز از اسراف و تبذیر و استفاده از کالاهای داخلی به حل مشکلات کمک کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: اگر اقتصاد مقاومتی به صورت صحیح در کشور اجرا شود ضربه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی کار آیی خود را از دست داده و به فضل الهی به خودشان باز خواهد گشت.
خبرنگاران مسؤولیت سنگینی در قبال آگاهی جامعه دارند
وی با اشاره به 17 مرداد روز خبرنگار، مسؤولیت این قشر خدمتگذار در تبیین حقایق و واقعیت‌ها را سنگین ارزیابی کرد و گفت: حفظ امنیت و آرامش جامعه، تقویت باورها و گسترش فرهنگ دینی و بومی، جلوگیری از تهاجم فرهنگی، معرفی چهره‌ها و الگوهای سالم در جهت رشد جامعه، رعایت شؤون و حفظ اسرار مردم از جمله اقدامات خبرنگاران است و از خدا می خواهیم با همه تنگناهایی که وجود دارد خبرنگاران در عرصه خدمت موفق باشند.
امام جمعه قم برنامه‌های مناسبتی صدا و سیما در ماه مبارک رمضان را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: برنامه‌های سحر ماه رمضان برای کسانی که تازه به سن تکلیف رسیده‌اند بسیار مناسب و این گونه برنامه‌ها برای حظ نسل و جلوگیری از تهاجم فرهنگی لازم است.
نظام اسلامی حامی کشورهای مظلوم است
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه به کشتار مسلمانان میانمار اشاره کرد و گفت: بودائیان متعصب با کمک اسرائیل و آمریکا تعداد زیادی از مسلمانان میانمار را به خاک و خون کشیدند و با تعرض به نوامیس، آنها را مجبور کردند تا به کشورهای دیگر پناه ببرند.
اتحاد شوم برخی کشورهای اسلامی با اسرائیل برای سرنگونی دولت سوریه
وی با بیان این‌که مسلمانان سوریه در میان آتش و خون روزه می‌گیرند، از اتحاد شوم برخی از کشورهای اسلامی با اسرائیل برای سرکوب دولت سوریه انتقاد کرد و ابراز داشت: کشور سوریه با مقاومت در برابر دشمنان کافر و منافقان مسلمان ایستاده و به پیروزی خواهد رسید.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان تصریح کرد: مردم مسلمان ایران به خاطر مقاومت و کمک سوریه به ایران در جنگ تحمیلی حمایت همه جانبه خود را از این کشور مسلمان اعلام می دارد و از مسؤولان نیز می خواهیم تمام تلاش خود را برای پیروزی ملت سوریه انجام دهند./927/پ201 /ج   
ارسال نظرات