۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۳۴۴۷۸
آیت‌الله جنتی:

مقاومت اقتصادی و توکل به خدا راه‌ برون رفت از بحران اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران راه‌ برون رفت از بحران اقتصادی پیش‌رو را مقاومت اقتصادی و توکل بر خدا دانست و گفت: بحران اقتصادی کشور جنگی است که دشمن شکست خورده، طمع به موفقیت در آن بسته است.
آيت الله جنتي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، ولادت با سعادت امام حسن مجتبی‌(ع) را تبریک گفت و با بیان این‌که آن بزرگوار نخستین مصداق کوثر است، سخنان اصلی خود را بر بحث گرانی و بحران اقتصادی کشور متمرکز کرد.

 

وی با بیان این‌که بحران اقتصادی دنیا را فرا گرفته و کشورهای مختلف را درگیر کرده است، بحران اقتصادی کشور را مشکلی بسیار جدی دانست و با تعبیر آن به جنگ، اظهار داشت: بحران اقتصادی را باید به عنوان جنگ بپذیریم، چراکه دشمن شکست خورده در جنگ‌های دیگر، طمع به موفقیت در آن بسته است.

 

همه برای رفع مشکل اقتصادی بسیج شوند

 

امام جمعه موقت تهران بحران اقتصادی کشور را عادی ندانست و با بیان این‌که نباید به راحتی از کنار آن گذشت، افزود: فرد فرد ملت، مسؤولان، نیروی نظامی و انتظامی خود را درگیر این مسأله بدانند، بحران اقتصادی کنونی مانند زمان جنگ است، همه بسیج شوند و برای رفع این مشکل اقدام کنند.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مسؤولان نظام مبنی بر پذیرش واقعیت‌ها و عدم منافات آرمان‌گرایی و واقعیت‌پذیری، گفت: خواست آرمان‌ها، عدالت‌، فضایل و ارزش‌ها هیچ منافاتی با نادیده گرفتن موقعیت ندارد و این‌گونه نیست که اگر واقعیت‌ها را بگیریم، دست از آرمان ها برداریم.

 

آیت‌الله جنتی، زندگی انسان را از بحران‌های مختلف اجتناب‌ناپذیر دانست و تصریح کرد: آرمان‌ها در طول 33 سال با دیدن واقعیت‌ها، تحمل مشکلات و پشت سر گذاشتن چالش‌ها حفظ شدند، امروز هم بحران اقتصادی مقطعی است، باید این موج را شکست، در برابر آن تسلیم نشد و بر آن غلبه کرد.

 

مثل روز روشن است که ملت ایران بر تحریم دشمن غلبه می کند

 

وی ابراز داشت: مطئمن هستم و برایم مثل خورشید روشن است که ملت ایران با همت‌های گذشته، جهادهای گذشته، اخلاص‌های گذشته، ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و شهادت‌ها بر این بحران موفق می‌شود و آن را به خوبی پشت سر می‌گذارد.

 

دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنان خود بحران اقتصادی کشور را یک بحران صرف در این حوزه ندانست و با سیاسی خواندن آن، متذکر شد: نقش آمریکا در بحران اقتصادی کشور مطرح است، چرا که می‌خواهد با شکست ما در مسأله اقتصادی سلطه خود را بر کشور حکمفرما کند.

 

وی بر شناخت تکلیف و تکلیف‌مداری برای رفع این بحران تأکید کرد و افزود: برخی فکر می‌کنند که مسؤولان نظام وضعشان خوب و سفره‌شان رنگین است و به درد مردم نمی‌رسند، اما مسؤولان اثرگذار بیکار ننشسته‌اند، تشکیل جلسه می‌دهند و برای رفع این بحران برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

آیت‌الله جنتی با بیان این‌که بحران اقتصادی، موجی گذرا است و ماندنی نیست، تنها راه برون رفت از این بحران را مقاومت اقتصادی و توکل بر خدا دانست و گفت: فراموش نکنیم که کارها را از جنبه توحیدی هم بنگریم؛ خدا ما را به این آزمایش مبتلا کرده است که مدیر و مدبر عالم خدا است.

 

برخی افراد سخنان مقام معظم رهبری را جدی نگرفتند

 

وی در ادامه بر امر صرفه‌جویی تأکید کرد و با بیان این‌که هنوز باورمان نیامده در شرایط جدی هستیم، افزود: مقام معظم رهبری بحث اصلاح و الگوی مصرف، کار مضاعف و همت مضاعف و جهاد اقتصادی را مطرح کردند، اما آنطور که باید و شاید و انتظار بود بعضی‌ها تحویل نگرفتند، در حالی که با صرفه‌جویی لازم بخش زیادی از این مشکلات حل می‌شود.

 

امام جمعه موقت تهران، ریخت و پاش در سفره‌های افطاری را عبادت ندانست و با بیان این‌که در گرانی باید کم مصرف کرد، اما برخی خود را گم می‌کنند و به ذخیره‌سازی پناه می‌برند که این کار گناه است و باید از آن پرهیز کرد، از مردم خواست که با یک نظارت عمومی به افراد متخلف تذکر دهند.

 

وی مصرف تولیدات داخلی را ضروری دانست و هشدار داد: برخی از مدیران و مسؤولان از خریدن جنس‌هایی که در ایران هست خودداری می‌کنند و آنچه مورد نیاز کشور است از بیرون می‌خرند تا پول دلالی بگیرند، این کار جلوی تولید داخلی را می‌گیرد و رغبت صنعت‌گر برای تولید را از بین می‌برد. /920/پ201/ج

ارسال نظرات