۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۳۴۴۳۱
مشاور رییس سازمان اوقاف:

امام راحل و رهبر معظم انقلاب بهترین الگوی تقوای سیاسی هستند

خبرگزاری رسا‌ ـ مشاور سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن بیان شاخص‌ها و الزامات تقوای سیاسی، گفت: امام و مقام معظم رهبری بهترین الگو برای سیاست مدارانی است که می خواهند در این زمینه موفق باشند.
حجت الاسلام سيد جلال رضوي مهر

 

حجت الاسلام سیدجلال رضوی‌ مهر مشاور سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تقوا را مفهومی عمومی و قابل توسعه دانست و اظهار داشت: صداقت در گفتار و رفتار یک شخصیت سیاسی و پایبندی به میثاقی که با مردم بسته است از شاخصه های تقوای سیاسی به شمار می آید.

وی با بیان این‌که حزب محوری، سیاسی کاری، دامن زدن به شایعات، تضعیف دیگران و دعوت مردم به سوی خود به دور از تقوای سیاسی است، گفت: کسانی که می خواهند در این عرصه موفق باشند می توانند امام و رهبر معظم انقلاب را الگوی خود در مسیر زندگی سیاسی خود قرار دهند.

مشاور رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه کشور، رعایت تقوا را موجب حفظ تفکر و اندیشه فرد دانست و تصریح کرد: تقوای سیاسی شخص را وادار می کند تا گفتارش را با عملش متوازن کند؛ چنین افرادی در امور اجرایی تنها از خدا کمک می طلبند و هیچ چشمداشتی نسبت به دیگری ندارند.

حجت الاسلام رضوی‌ مهر افزود: سیاست مداران غیراسلامی غیر از خدا همه چیز را در محاسبات خود لحاظ می کنند، اما سیاست مداران اسلامی این‌گونه نیستند؛ گزینشی عمل کردن، متهم کردن رقبا، تحمیل خود به مردم، سیاه نمایی تبلیغاتی و بزرگ نمایی در شأن سیاست مداران ما نیست.

وی تهمت زدن، مچ گیری و اتهام به رقیب را از بلاها و آفاتی دانست که وحدت و انسجام جامعه اسلامی را به خطر می اندازد و گفت: هرگز نباید بین قوای اسلامی ذره ای اختلاف باشد؛ یک مدیر و مدبر سیاسی همواره با درک حقایق و اوضاع داخلی لب به سخن می گشاید.

تضعیف قوای نظام با تقوای سیاسی سازگار نیست

مشاور رییس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه، تضعیف هرکدام از قوای نظام را خلاف تقوای سیاسی دانست و اظهارکرد: چنین رفتاری برخلاف نظر مقام معظم رهبری است و موجب تضعیف حاکمیت می شود و باید از آن پرهیز کرد.

نماینده طلاب و فضلای همدان، با بیان این‌که حزب محوری در اسلام جایگاهی ندارد، گفت: این گفتار شهید مدرس که سیاست ما عین دیانت ما است باید چراغ مسیر سیاست مداران انقلاب اسلامی باشد و بر این اساس محوریت با خدا، قرآن و تقوا است.

مدیرکل سابق امور دینی و اعزام مبلغ اوقاف، ضمن ابراز امیدواری نسبت به رعایت تقوای سیاسی ازسوی مسؤولان با بهره مندی از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان، افزود: تقوای سیاسی باید چون چتر امنیتی در کشور گسترده شود تا مردم در سایه سار این منش اسلامی مسؤولان را الگوی خویش قرار دهند.

کشورهای منطقه خود را مترسک قدرت طلبی های آمریکا و اسرائیل نکنند

حجت الاسلام رضوی مهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آتش افروزی های صهیونیست و استکبارجهانی در منطقه، گفت: رؤسای جمهور و مسؤولان احزاب در کشورهای منطقه خود را مترسک قدرت طلبی ها و سودجویی‌های مستکبران و یهودصهیونیسم نکنند.

وی مغفول ماندن اقدامات تروریستی دشمنان اسلام در لبنان، غزه، بحرین، سوریه و میانمار، در عرصه بین الملل را ناشی از اغواگری های آمریکا دانست و ابرازداشت: امروز باید علمای دلسوز اسلام از تفرقه بین مذاهب جلوگیری کنند و به عنوان یک تکلیف شرعی این نسخه کهنه انگلیس و آمریکا را باطل کرده و سپاه عظیم اسلامی برای مبارزه با مستکباران تشکیل دهند./928/ت302/ج

ارسال نظرات