۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۳۴۳۸۰
عضو جامعه مدرسین:

با سیاست اقتصاد مقاومتی از گردنه های سخت به راحتی عبور می کنیم

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به تحریم های دشمنان علیه نظام اسلامی، این تحریم ها را در روند کلی نظام و مردم بی تاثیر خواند و اقتصاد مقاومتی را راه مقابله با توطئه های اقتصادی دشمنان و گذر از گردنه های سخت عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد رضا آشتياني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي حجت الاسلام محمد رضا آشتياني نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي
 
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در گردهمایی ائمه جماعات مساجد استان قم که در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با تبریک ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی مناسب برای رها شدن از منیت ها و رسیدن به کمال ارزیابی کرد.
معاون جامعه ومردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به جایگاه و موقعیت ویژه نظام اسلامی، گفت: با پیروزی انقلاب قدرت های جهانی برای ضربه زدن به نظام بسیج شدند و امروز نیز تمام توان خود را بکار بسته اند تا نظام اسلامی را به زانو درآوردند. 
وی روحیه جهادی، مقاومت و ایمان مردم را از جمله عوامل موفقیت نظام اسلامی ارزیابی کرد و با اشاره به نقشه های اقتصادی دشمنان برای ضربه زدن به ملت ایران، اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود تاکید کردند اقتصاد مقاومتی راه مقابله با تحریم همه جانبه دشمنان است و باید در تبیین ابعاد حیاتی این نوع اقتصاد تلاش کنیم. 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دستاوردهای هسته ای ایران را مرهون مقاومت ملت و مسؤولان دانست و با اشاره به بهانه جویی های واهی دولت های غربی در این خصوص، گفت: ما انرژی هسته ای را برای مصارف صلح آمیز می خواهیم و این مساله را نیز با همکاری را آژانس اتمی اثبات کرده ایم، اما آنها با بهانه جویی به دنبال جلوگیری از پیشرفت ملت ایران هستند.
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تحریم ها را در روند کلی کشور بی تاثیر خواند و با تحسین مقاومت جانانه مردم در برابر نظام سلطه خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های اصلی که می تواند نظام اسلامی را در مقابل توطئه های اقتصادی دشمنان بیمه کند خارج شدن از وابستگی و اتکا به صنعت نفت است. 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که با سیاست اقتصاد مقاومتی می توانیم در برابر تحریم‌ها مقاومت کنیم، به تبیین الزامات این نوع اقتصاد پرداخت و اظهار داشت: صرفه جویی، پرهیز از اسراف، تقویت تولید ملی و استفاده از محصولات داخلی و ایستادگی و شکیبایی در برابر کاستی ها از الزامات اقتصاد مقاومتی است که به این سیاست نظام به راحتی از مشکلاتی که دشمن فرا روی ما ایجاد کرده عبور می کند. 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به روابط ایران و ترکیه اشاره کرد و یادآورشد: هرچند ما فکر و مشی جاری آنها را قبول نداریم اما مصاحبه ها نباید به گونه ای باشد که منجر به قطع روابط دو کشور شود چراکه این موضوع به مصلحت نیست.
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی بخش دیگری از سخنان خود را به مسائل فرهنگی اختصاص داد و با اشاره به هجمه اعتقادی دشمنان برای تضعیف اعتقادات نسل جوان، از حوزویان و دانشگاهیان خواست با تمسک به مبانی دینی و رفتار خوب جامعه به ویژه نسل جوان را در برابر این هجمه همه جانبه کمک کنند تا آنها فریب نقشه دشمنان را نخورند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات