۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۳۴۳۶۷

حضور بیش از 40 مبلغ در بقاع متبرکه خوزستان

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان خوزستان اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته بیش از 40 مبلغ از استان قم در ماه مبارک رمضان مشغول به امر تبلیغ در بقاع متبرکه استان خوزستان می باشند.
نشست خبري سرپرست اداره اوقاف و امور خيريه خوزستان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سیدعلی میرمحمدی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، روز گذشته در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در محل اداره کل اوقاف خوزستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت امر تبلیغ از استقرار مبلغان در بقاع متبرکه خبر داد و افزود: با هماهنگی های صورت گرفته بیش از 40 مبلغ از استان قم در ماه مبارک رمضان مشغول به امر تبلیغ در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان خوزستان می باشند.

 وی به افزایش محافل انس با قرآن نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال تدارک برگزاری بیش از 10 محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی تدارک دیده شده است.

 حجت الاسلام میرمحدی با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در 30 بقعه متبرکه استان خوزستان گفت: این طرح در راستای برگزاری مستمر جلسات قرآن کریم و محافل جزء خوانی در بقاع متبرکه ساماندهی شده است.

 وی به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد 10 میلیون حافظ قرآن در کشور اشاره کرد و گفت: سهم خوزستان در سال جاری تربیت 14 هزار حافظ می باشد که ثبت نام از ابتدای ماه رمضان آغاز و تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.

 

حجت الاسلام میرمحمدی از توزیع 200 هزار جلد کتاب در بقاع متبرکه استان خبر داد و تصریح کرد: این کتاب ها با توجه به اقتضای روحی و فکری جوانان تهیه شده اند که کتاب شبی بهتر از هزار ماه در رابطه با فضیلت شبهای قدر و کتاب کعبه در خون در رابطه با شهادت حضرت علی(ع) از جمله این کتاب ها می باشند.

 

 سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه استان خوزستان با اشاره به دیگر برنامه های فرهنگی این اداره در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از برگزاری طرح نشاط معنوی خبر داد و گفت: این طرح از اواخر تیر ماه سال جاری در بیش از 40 بقعه و امامزاده شاخص استان آغاز شده و تا 15 شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت.

 

بهره برداری فاز نخست حرم علی بن مهزیار در مهر ماه

وی با بیان این که حرم علی بن مهزیار اهوازی از 10 آبان ماه سال گذشته برای بازسازی، تخریب و ساخت و ساز آن آغاز شده است گفت: به دلیل نداشتن نقشه و تخصیص اعتبار با مشکلاتی در ساخت و بازسازی آن مواجه شدیم و ان شاء الله بهره برداری از فاز نخست آن در مهر ماه سال جاری صورت می گیرد.

حجت الاسلام میرمحمدی با اشاره به این که تاکنون پروژه پیشرفت فیزیکی 50 درصدی به همراه داشته است گفت: دو میلیارد تومان از اعتبارات استانی به این پروه اختصاص داده شده است و کل اعتبار مورد نیاز برای ساخت و بازسازی حرم علی بن مهزیار اهوازی 7 میلیارد تومان است.

 وی به طرح ساخت و ساز حرم امامزاده صالح (ع) در شهرستان ایذه اشاره کرد و گفت: هم اکنون این طرح با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و تا پایان دی ماه به اتمام می رسد.

 

حجت الاسلام میرمحمدی از  واگذاری 92 زمین وقفی از سوی خیرین در پنج ماه گذشته خبر داد و تصریح کرد: این موقوفات برای اجرای طرح هایی چون ساخت و ساز مسجد، حسینیه، مراکز آموزشی و درمانی اختصاص می یابند./9464/پ202/ب

ارسال نظرات