۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۳۴۳۵۵

نمایشگاه توانمندی های کانون های فرهنگی مساجد برپا می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم همزمان با هفته جهانی مسجد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و دبیرخانه کانون ها برپا می شود.
نمايشگاه/عکس ارشيوي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام سعید روحانی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم به همراه معاونینش عصر روز گذشته در خصوص برپایی اولین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم دیدار و گفت و گو کرد.
سیدمرتضی اسماعیلی طبا در این نشست بر ضرورت شناساندن فعالیت‌های مساجد و کانون‌های آن تأکید کرد و گفت: ضروری است با این گونه برنامه‌ها مردم را با ظرفیت مساجد آشنا کرد چرا که در صورت اطلاع کامل مردم از این ظرفیت می توان فرزندانشان را به سمت کانون‌ها جذب کرد.
وی افزود: لازم است با توجه به محوریت استان قم در موضوعات فرهنگی و اعتقادی، به صورت ویژه در برپایی این نمایشگاه برنامه ریزی شود تا به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ضرورت استفاده از ابزار هنر در کانون ها اظهار داشت: در پرورش اعضای کانون‌ها لازم است از ابزار هنر استفاده شود تا خروجی‌های هنری ما توسط اشخاص متدین و مسجدی صورت بگیرد.
اسماعیلی طبا در پایان بر ضرورت آموزش های لازم جهت آشنایی مردم با خطرات شبکه‌های مجازی مخرب تاکید کرد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم نیز در این نشست در سخنانی اظهار داشت: مسجد مهم‌ترین پایگاه شعائر دینی و سنگر دائمی تداوم ارزش‌های اسلامی در جامعه است و کانون‌های فرهنگی هنری یکی از گام‌های اساسی و موثر در جهت رسیدن به این امر مهم است که با عنایت به عمر 20 ساله این نهال ارزشمند انقلاب اسلامی معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای آن ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
حجت الاسلام سعید روحانی در ادامه بر ضرورت برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اطلاع رسانی هنرمندانه اقدامات و کارهای ملی، بخشی و استانی در حوزه مسجد به مردم، بازخوانی نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در احیای جایگاه واقعی و کارکردهای مسجد طراز اسلامی به عنوان فراگیرترین و مهم‌ترین شبکه اجتماعی جهان اسلام، ظرفیت سنجی و حمایت از شبکه نخبگان، فعالان، هنرمندان، صاحبان ایده‌های برتر، آثار و تولیدات برجسته کانون‌های مساجد استان و همچنین معرفی توانمندی‌ها و دستاوردها و تجربیات موفق کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بر ضرورت برپایی این نمایشگاه می افزاید.
وی ابراز داشت: ائمه جماعات، هیئات امناء، نمازگزاران و زائران کریمه اهل بیت(ع)،اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، دانشگاه‌ها، مؤسسات دینی، هیئات مذهبی، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، پایگاه‌های مقاومت بسیج، چهره‌های برجسته علمی، فرهنگی، طلاب، اصحاب فرهنگ و هنر و همچنین مسئولین استانی و کشوری مخاطبین مورد نظر در این نمایشگاه هستند.
حجت الاسلام روحانی در ادامه با اشاره به بخش‌های نمایشگاه ابراز داشت: اولین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم پس از فراخوان عمومی، جمع آوری، موضوع بندی و انتخاب آثار نفیس، در قالب 40 غرفه و در 8 بخش عمومی و یک بخش ویژه با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی 31 مردادماه 91 به مدت یک هفته در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود. /924/د102/ج
ارسال نظرات