۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۳۴۳۵۳
عضو جامعه مدرسین:

مقابله با کارایی نظام مصداق بی‌تقوایی در عرصه سیاست است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از الزامات تقوای سیاسی را دعوت مردم به پاسداشت ارزش‌های نظام دانست و مقابله با کارایی نظام را مصداق بی تقوایی در عرصه سیاست عنوان کرد.
حجت الاسلام غروي عضو جامعه مدرسين
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین معنای تقوای سیاسی گفت: تقوای سیاسی یعنی این‌که مصالح کلی نظام، انقلاب و مردم را محور همه چیز قرار دهیم و به این امر که انقلاب اسلامی نعمت بزرگ و ودیعه الهی در دست ما است توجه داشته باشیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از الزامات تقوای سیاسی را عبور از خود دانست و ابراز کرد: نباید گروهی را کنار بزنیم تا خودمان جای آنها را بگیریم و  به خاطر به دست آوردن قدرت دست به هر اقدامی نزنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی تصریح کرد: امروز یکی از شگردهای گروه‌های سیاسی در کشور این است که با نظام برخورد نمی‌کنند اما با کارآیی نظام برخورد می‌کنند و این عمل درست نقطه مقابل تقوای سیاسی است.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه دعوت مردم به مقاومت در برابر دشمنان و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی را از دیگر الزامات تقوای سیاسی ذکر کرد و گفت: کسانی که با فشار و تحریم دشمنان خوشحال می‌شوند و آن را پیروزی خود می‌دانند از تقوای سیاسی دور و دلداده دشمنان شده‌اند.
ماه رمضان فرصتی برای دستیابی به تقوای سیاسی است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه ماه مبارک رمضان را ماه خودسازی و دوری از رذائل اخلاقی دانست و ابراز کرد: این ماه بهترین فرصت برای دوری از بد اخلاقی‌های سیاسی و رسیدن به تقوای سیاسی است و از این ماه باید برای ادامه سال توشه برداریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی با بیان این‌که بسیاری از بد اخلاقی‌های سیاسی مربوط به جنبه‌های نفسانی انسان است، ابراز داشت: ماه مبارک رمضان بستر مناسبی است ‌تا انسان با محاسبه نفس بر عملکرد غلط گذشته و حال خود تجدید نظر کند و در این صورت جامعه رو به تعادل و اتحاد خواهد رفت./927/ت302/ج
ارسال نظرات