۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۳۴۳۵۲

انتقاد حجت‌الاسلام والمسلمین غروی از تخصیص بودجه‌های دولتی بی‌برنامه

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از تخصیص بودجه‌های دولتی بدون برنامه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه اسراف در لایه‌های مختلف فرهنگی ما و در میان مردم و مسؤولان رسوخ کرده و باید تخصیص بودجه‌ها حساب شده باشد.
حجت الاسلام سيدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين
 
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، استقامت و عدم انفعال در برابر دشمنان را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: کشور ایران از آغاز انقلاب تاکنون با توطئه‌های مختلفی از سوی دشمنان مواجه بوده است که با هوشیاری و مقاومت توانسته بر مشکلات فائق بیاید.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت وحدت در میان آحاد جامعه و مسؤولان تأکید و آن را از دیگر رموز موفقیت ملت ایران توصیف کرد و ابراز داشت: وحدت کلمه باعث شد که ملت ایران با اتحاد و همدلی جلوی رخنه کردن دشمن در صفوف انقلاب را بگیرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین غروی با بیان این‌که ملت ایران همیشه با فشار و تحریم از سوی دشمنان روبرو بوده است، اظهار داشت: گرچه این مشکلات سختی و فشار را به دنبال دارد اما باعث می‌شود که دشمن ببیند با این اقدامات نمی‌تواند خللی در عزم و اراده ملت در دفاع از ارزش‌های انقلاب ایجاد کند.
وی در ادامه مشکلات اقتصادی غربی‌ها را مورد توجه قرار داد و با اشاره به سیاه نمایی برخی از رسانه‌ها در خصوص مشکلات جاری ایران، گفت: امروز کشورهای مختلفی دچار بحران اقتصادی هستند و برای این‌که ملت ایران را نسبت به نظام اسلامی نا امید کنند مشکلات کشور را برجسته کرده و اینگونه القا می‌کنند که نظام قدرت رفع مشکلات را ندارد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: مسؤولان باید در قبال توطئه دشمنان، مقتدرانه با برنامه ریزی صحیح و علمی برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی در ادامه خواستار واقع بینی مسؤولان در برخورد با توطئه و تحریم دشمنان شد و ابراز کرد: دشمن می‌خواهد حقوق ما را نادیده بگیرد و ملت را از حق مسلم خود محروم کند و تحریم‌ها و فشارهای آنها نیز در همین راستا است.
وی با بیان این‌که سیاست خارجی ما بر اساس حکمت و اقتدار باید استوار باشد، خواستار تغییر در نوع دیپلماسی و رفتار سیساتمداران کشور شد و گفت: معنی اقتدار این نیست که انسان قلدر مآبانه با دیگران برخورد کند تا موجب فضا سازی علیه کشور شود بلکه باید ادبیات سیاسی و نوع برخورد صحیح با دیگران را آموخت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: نباید فکر کنیم که تمام کشورها دشمن ما هستند و چشم دیدن پیشرفت ما را ندارند، بدون شک برخی از کشورها با ما عناد دارند و برخی از رفتارهای مسؤولان نیز بی تأثیر در این دشمنی‌ها نبوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی در ادامه از تخصیص بودجه‌های بی برنامه در برخی از نهادهای دولتی انتقاد کرد و گفت: آیا این بودجه‌ها در مواردی مصرف می‌شود که نتیجه می‌دهد و دارای خروجی مناسب است؟ اسراف در لایه‌های مختلف فرهنگی ما و در میان مردم و مسؤولان رسوخ کرده و باید تخصیص بودجه‌ها حساب شده باشد.
وی مردم را در شرایط کنونی به قناعت و پرهیز از اسراف و تبذیر توصیه کرد و با بیان این‌که برخی از کمبودهای موجود در کشور به خاطر حرص و ولع زیاد بوده است، افزود: دولت باید نظارت صحیح بر قیمت‌ها داشته باشد و جلوی سود جویی برخی از جریان‌ها را بگیرد و با مدیریت این بحران را اداره کند./927/ت302/ج
 
ارسال نظرات