۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۳۴۳۴۰
آیت الله نمازی:

بیداری اسلامی نشانگر فراگیر شدن مدل حکومتی جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا - آیت الله نمازی بازگشت به قرآن را راه نجات مسلمانان دانست و گفت: بیدار یاسلامی نشانگر فراگیر شدن مدل حکومتی جمهوری اسلامی ایران است.
آيت الله نمازي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کاشان در آیین افتتاح بخش بین الملل بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به نقش قرآن در عزت و عظمت مسلمین، گفت: خداوند در قرآن از این کتاب به عنوان ذکر یاد کرده است زیرا ذکر نقطه مقابل نسیان و فراموشی است و در حقیقت خدای متعال می گوید اگر شما امت اسلامی می خواهید فراموش نشوید و یاد و نام شما به عظمت بر سر زبان ها باشد، رمز آن را در قرآن بجویید.

آیت الله نمازی به موقعیت تاسف برانگیز میلیون ها مسلمان در جهان اشاره کرد و افزود: امروز، این تعداد قابل توجه بازیچه دست صهیونیست ها هستند از این رو اگر مسلمانان می خواهند از این وضعیت نجات پیدا کنند، یک راه بیشتر ندارند و آن بازگشت به قرآن است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بحث مدیریت و رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: امروز همه احزاب و گروه ها در اروپا و آمریکا امتحان خود را پس داده اند و مردم دیگر آن ها را در رأس امور نمی پذیرند که نشانه آن نیز اعتراضات گسترده در این کشورها علیه کلیت نظام حاکم است.

آیت الله نمازی راه حل اسلام و قرآن را برای پرکردن خلأ رهبری که امروز گریبان همه جوامع را گرفته است اصل ولایت فقیه برشمرد و گفت: طبق این اصل فردی سیاستمدار، مدیر، شجاع و در عین حال عادل و با تقوا زمام امور را در دست می گیرد.  

وی به قیام مردم مسلمان در کشورهای مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: مسلمانان انقلابی،حکومتی همچون جمهوری اسلامی را مطالبه می کنند که این نشان از فراگیر شدن مدل حکومتی ایران اسلامی در جهان اسلام است.

امام جمعه کاشان این فراگیری را از نشانه های آمادگی مردم برای ظهور حجت خدا برشمرد و گفت: امروز، جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر(عج) است.  

وی برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن را یکی از مراحل این مقدمه سازی ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک این گونه نمایشگاه ها در قلب اروپا و آمریکا برگزار شود. /959/پ203/ج

 

ارسال نظرات