۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۳۴۳۳۳

نمایشگاه قرآن معارف قرآنی را به قلب و جان ها رهنمون می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به این که ملت ها در بیداری اسلامی به دنبال نظام قرآنی هستند جمهوری اسلامی ایران را پیشتاز نزدیک شدن به نظام قرآنی دانست.
نمایشگاه قرآن معارف قرآنی را به قلب و جان ها رهنمون می کند

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید محمدی، رییس بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در آیین افتتاح بخش بین الملل این نمایشگاه با اشاره به حضور بیش از سی کشور در مراسم افتتاح این بخش گفت: در قانون اساسی ما بیان شده که حکومت بر پایه حق و قرآن شکل گرفته لذا ما مشروعیت خود را مدیون دریافتی می دانیم که از مبانی قرآنی داشته ایم و جمهوری اسلامی ایران نیز نگاهی اصولی و مبنایی به این مقوله دارد.

وی ادامه داد: در منشور توسعه فرهنگ قرآنی که اولین سند راهبردی فعالیتهای قرآنی نظام است، سه رویکرد نظام‌سازی، سازماندهی و فرهنگ‌سازی دنبال می‌شود؛ در نظام‌سازی به دنبال آن هستیم که نظام‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و تربیتی را کشف کرده و در لایه‌های مختلف حکومت جاری و ساری نماییم.

 حجت‌الاسلاممحمدی افزود: آنچه امروز در جهان مهم است فهم درست از نظام هایی است که قرآن برای بشر آورده و در ایران اسلامی نیز تمام‌ حوزه‌ها و دانشگاه‌ها با تمام قوا درصدد کشف این نظام‌ها هستند.

 وی به رویکرد سازماندهی منشور توسعه فرهنگ قرآنی اشاره و تصریح کرد: با توجه به این رویکرد تمام برنامه ها به سمت نظام شورای توسعه فرهنگ قرآنی است که امیدواریم این رویه برای سایر کشورهای اسلامی نیز الگو واقع شود.

 حجت‌الاسلام محمدی یادآورشد: رویکرد دیگر منشور توسعه فعالیت‌های قرآنی فرهنگ سازی است که این مقوله نوعی اعجاز قرآن کریم نیز هست، چراکه قرآن در فرهنگ‌سازی نقشی بی‌بدیل دارد و می تواند آنقدر موثر حضور یابد که هیچ چیزی جایگزین آن نیست.

 قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی همچنین توسعه آموزش عمومی را یکی از اصلی ترین دغدغه‌های مسؤولان و کارگزاران دانست و گفت: تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم یکی از این راهبردها بوده که از رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز بوده و همه مردم نیز خود را موظف می دانند تا این مطالبه به نحو احسن تحقق یابد.

 وی جنبه دیگر فرهنگ سازی را توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی دانست و ادامه داد: ایران اسلامی پیشگام تولید هنر قرآنی و پیشرو در هنرهای روز اسلامی است. نمایشگاه قرآن نیز این وظیفه را دارد تا معارف قرآنی را به قلب و جان‌ها رهنمون سازد.

 حجت الاسلام محمدی در پایان ابراز امیدواری کرد که از طریق اطلا‌ع رسانی خوب رسانه ها و شبکه های ماهواره ای و ابلاغ اخبار فعالیت‌های قرآنی ایران توسط مهمانان خارجی به آن‌سوی مرزها، تمسک ایرانیان به فرهنگ غنی قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به گوش جهانیان برسد که در این میان بازدید 2 و نیم میلیون شهروند تهرانی تنها از یک شهر از این رویداد معنوی نیز خود گویای عشق عمیق مردم به قرآن کریم است. /959/پ203/ب

ارسال نظرات