۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۳۴۲۶۱
مشاور استاندار در امور روحانیت:

جذابیت منابر لازمه جذب جوانان به مساجد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام احمدی گفت: جذابیت منابر روحانیان و ائمه جماعات لازمه جذب جوانان به مسجد و برنامه های دینی است.
حجت الاسلام قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان شرقي در امور روحانيت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، امروز در جمع مبلغان و روحانیان شهرستان هریس اظهار داشت: فعالیت تبلیغی روحانیان در ماه مبارک رمضان، نباید تنها در مساجد و جلسات سخنرانی خلاصه شود.

 

وی خاطرنشان کرد: گاه مشارکت امام جماعت مسجد با اهالی در فعالیت‌های اجتماعی و خیریه می تواند بهترین نوع تبلیغ مبانی دینی باشد، از دیدگاه مبانی اسلام و آیات قرآنی، بهترین شیوه تبلیغ دین، تبلیغ عمل‌گرا است که روحانیان بایستی با تهذیب نفس، اخلاص و اخلاق در این عرصه نیز اهتمام مضاعف داشته باشند.

 

حجت الاسلام احمدی با تاکید بر این‌که مطالب ایراد شده در منابر باید به دور از تکرار، به روز و مورد استفاده مخاطبان به ویژه جوانان باشد، گفت: حقیقت آن است که جذابیت منابر روحانیان و ائمه جماعات یکی از مهمترین عوامل و لازمه جذب جوانان به مسجد و برنامه های دینی است.

 

وی خواستار مطالعات عمومی روحانیان و آگاهی نسبت به جریان‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روز برای آگاهی و روشنگری در منابر شد و افزود: رابطه امام جماعت و اهل مسجد نباید تنها در سخنرانی منبر خلاصه شود، ایجاد ارتباط گرم و صمیمانه و البته در شأن روحانیت با مردم به خصوص جوانان یکی از اصول مهم تبلیغ است.

 

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت تصریح کرد: روحانیت و مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان باید در منابر از آیات و روایات و سیره عملی و نظری اهل بیت(ع) استفاده کنند و به تبیین اصل ولایت فقیه بپردازند، نسل جوانان گروه هدف مبلغان دینی در رابطه با تبیین اصل ولایت فقیه و حاکمیت اسلامی و تبعیت از رهبری نظام قرار گیرند.

 

حجت الاسلام احمدی با تاکید بر این‌که ولایت‌فقیه استمرار حرکت انبیاء و اولیای الهی است، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت‌های مغتنمی برای تبیین اصول فراموش شده اسلامی دارد، هیچ رسانه‌ای به اندازه منبر گویا و رسا نیست، منبر مساجد در طول سالیان دراز همواره قلوب مؤمنین را متحول کرده و از قداست خاصی برخوردار است.

 

امام جمعه هریس در پایان با بیان این‌که هدف اصلی جنگ نرم دشمنان فراموش فرائض دینی و ترویج فرهنگ بی‌تفاوتی نسبت به دین در جامعه است، ادامه داد: سکولار و جدایی دین از عالم سیاست سوغات غرب است، در حالی که معتقدیم برقراری حکومت اسلامی نتیجه عملی فقیه است، در حقیقت تمام ابواب فقه، حاصلش حکومت و نظم و نظام اجتماعی است. /935/پ203/ب

ارسال نظرات