۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۳۴۱۹۰
امام جمعه شبستر:

حضرت خدیجه با وجود تمکن مالی هیچ‎گاه به دنبال فخرفروشی نبود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: حضرت خدیجه(س) همواره مایه آرامش پیامبر گرامی اسلام بوده است، آن بانوی مکرم اسلام در ترویج آیین شوهرداری اسلامی و رعایت حقوق همسر، نهایت تلاش را به عمل می‌آورد.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

 

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر و استاد اخلاق حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در سالروز وفات حضرت خدیجه(س) ترتیب یافت، اظهار داشت: آن حضرت به عنوان ام‌المؤمنین مایه فخر و مباهات ائمه اطهار و شیعیان بوده است.

 

وی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) حضرت خدیجه را از برترین زنان بهشتی دانسته‌اند، خاطرنشان کرد: وفاداری این بانوی آسمانی در راه رسیدن به اهداف والای همسر خویش، امروز پس از گذشت بیش از 1400 سال همواره تحسین بشریت و آزاد‌اندیشان جهان را به دنبال داشته است.

 

حجت الاسلام محمدزاده دهم ماه مبارک رمضان وفات اول بانوی اسلام را فرصتی برای تامل در ابعاد تربیتی و اخلاقی حضرت خدیجه(س) دانست و افزود: مطالعه تاریخ زندگی آن حضرت نشان می‏دهد که او هم در دوران جاهلیت و هم بعد از بعثت‏ حضرت رسول اکرم(ص) دارای فضائل اخلاقی و کمالات معنوی بوده است.

 

امام جمعه شبستر شناخت صحیح از ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س) را نیازمند آگاهی دقیق از اوضاع و شرایط حاکم در دو دوره جاهلیت و بعثت رسول اکرم(ص) دانست و گفت: حضرت خدیجه(س) در اوج دارایی از مال دنیوی، الگوی زنان عرب بوده است، به عبارت بهتر ایشان در عین تمکن مالی هیچگاه به مانند عرب جاهلیت، نه تنها فخرفروش نبوده اند، بلکه همواره اخلاص و تواضع در برخورد با مردم به ویژه پیامبر اسلام داشتند.

 

وی سخاوت، کرامت، ایثار، عفت و پاکدامنی، دوراندیشی و درایت، عطوفت و صبر را  از جمله فضیلت ‏های اخلاقی آن بانوی مکرم اسلام عنوان کرد و افزود: روایات و مستندات تاریخی نشان می‌دهد که آن حضرت از کتاب‏های آسمانی آگاه و از نظر عقل و درایت بر همه زنان حتی بسیاری از مردان آن دوران برتری داشت.

 

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که حضرت خدیجه در راه گسترش معارف اسلام ناب محمدی از جان و مال خود گذشت، اظهار داشت: مقام حضرت خدیجه‌(س) نزد پیامبر اکرم(ص) به حدی بود که در مدت 25 سال زندگی مشترک با این بانوی با عظمت، آن حضرت به خاطر تکریم وی با هیچ زنی ازدواج نکرد و بهترین دوران جوانی خویش را به وی بخشید.

 

وی در پایان یکی دیگر از درس‌های زندگانی حضرت خدیجه(س) را آیین شوهرداری دانست و افزود: حضرت خدیجه(س) همواره مایه آرامش پیامبر گرامی اسلام بوده است، به جرأت می‌توان گفت؛ حضرت خدیجه در ترویج آیین شوهرداری اسلامی و رعایت حقوق همسر، نهایت تلاش را به عمل می‌آورد./935/ت302/ب

ارسال نظرات