۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۳۴۱۷۷
حجت‌الاسلام والمسلمین حاجتی:

دلارهای حکام مرتجع منطقه باعث سقوط جریان مقاومت در سوریه نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با محکوم کردن دخالت نیروهای بیگانه در مسائل داخلی کشور سوریه، گفت: با وجود سرمایه گذاری زیاد کشورهای مرتجع عربی برای سقوط دولت سوریه، جریان مقاومت در این کشور همچنان به راه خود ادامه خواهد داد.
حجت الاسلام و المسلمين حاجتي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، امروز در پنجمین جلسه از تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان، به تفسیر سوره شعراء پرداخت و اظهار داشت: خداوند متعال در این سوره بیان می کند که اگر فردی از طریق قرآن قوانین حاکم بر عالم خلقت و عالم تکوین را بدست آورد، به آرامشی ابدی دست خواهد یافت که هیچ کس جز او نمی تواند آن را درک کند.
 استاد حوزه علمیه خوزستان با یادآوری این نکته که قرآن کتاب انسان سازی و هدایت جهانیان است، تأکید کرد: همه دانشمندان و مردم جهان باید بنشینند و روی قرآن تأمل کنند؛ چرا که قرآن بهترین کتاب هدایت مسائل راهبردی و استراتژیکی بشر بوده و داستان های آن، درس هایی بزرگ به ما می دهد که تنها با تأمل عمیق در آنها می توان به مضامین آنها دست یافت.
 وی در ادامه گفت: دلیل این که خدا جریان نزاع و حضرت موسی(ع) و فرعون را در چندین سوره قرآن بیان کرده و در برخی از سوره ها حتی مکالمات ریز آنها را نقل می کند، چیزی جز عبرت آمیزی ما از این جریان نیست و برای این که انسان ها متوجه باشند که هیچ گاه در برابر ضالم نباید سکوت کرد و همواره باید در برابر آنها با توکل بر خدا ایستادگی کرد.
وی گفت: در سوره شعراء این چنین آمده: «تا فرعون به پیروان حضرت موسی گفت: لأصلبنکم، شما نیز در پاسخ او بگویید که لاضیر إنّا إلی ربّنا منقلبون» و این مسأله بدان معنا است که هر گاه دشمن شما را تهدید کرد، شما نیز پاسخ او را با قدرت و به صورت تمسخر بیان کنید و پاسخ فرماندهان نظامی ایران در مقابل تهدیدهای پوشالی استکبار جهانی این چنین بود.
 نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره)، به پاسخ امام خمینی(ره) در برابر تهدیدهای کارتر اشاره کرد و بیان داشت: پس از تهدید کارتر رییس جمهور وقت آمریکا در دوران آغازین انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) در سخنرانی خود آن چنان کوبنده بیان کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند که این کلمه تا داخل کاخ ریاست جمهوری کارتر نفوذ کرد.
 وی با تأکید بر این که دنیا آبستن تحولات عظیمی است، گفت: حضرت آقا در یکی از سخنرانی خود مطرح کردند که « دنیا در پیچی تاریخی قرار دارد » و در جای دیگری نیز فرمودند « هم اکنون شرایط ما شرایط بدر و خیبر است » که این مسأله نشان دهنده وقوع حوادث و رویدادهای عجیبی در آینده خواهد بود.
 وی در پایان سخنان خود، به وضعیت سوریه اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه کشورهای مرتجع عربی هزاران میلیون دلار برای سقوط دولت سوریه هزینه می کنند، اما خوشبختانه با یاری خداوند متعال و ایستادگی و حمایت های امام خامنه ای و شیعیان ایران، سوریه همچنان به مقاومت خود ادامه خواهد داد./9465/پ202/ج
ارسال نظرات