۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۳۴۱۴۱
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

اقتصاد دانش‌بنیان زمینه ساز اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این‌که اقتصاد دانش بنیان زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند، گفت: اگر مسؤولان فرمایشات مقام معظم رهبری را نهادینه و اجرایی کنند شاهد تحول بزرگی در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.
1/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين

 

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اقتصاد دانش بنیان، نوآوری و نظریه پردازی را زمینه ساز اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اگر مسؤولان و دست اندرکاران فرمایشات مقام معظم رهبری  را جدی گرفته و اقتصاد مقاومتی را نهادینه کنند شاهد تحول بزرگی در کشور خواهیم بود.

 وی سخنان مقام معظم رهبری و شعارهای هرساله ایشان را بسیار حساب شده و متناسب با نیازهای کشور دانست و با بیان این که اقتصاد مقاومتی توطئه های دشمن را خنثی می کند، گفت: نباید به فرمایشات ایشان به صورت مقطعی نگاه کرد بلکه باید گروه های کارشناسی متعددی با بررسی ابعاد داخلی و بین المللی این شعارها، دستورالعملی دائمی برای پیشرفت نظام طراحی کنند.

وارونه جلوه دادن حقایق شیوه دشمن برای ضربه زدن به انقلاب

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که آحاد مردم در پیگیری و عملیاتی کردن سخنان رهبر معظم انقلاب مسؤول هستند، ابرازداشت: رسانه ها با فرهنگ سازی، قوه مقننه با قانون گذاری و دستگاه اجرایی  با راهکارهای اجرایی خود می توانند در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی که اصل استراتژیک نظام است، گام های مؤثری بردارند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، شیوه دشمن برای آسیب زدن به نظام را وارونه جلوه دادن حقایق عنوان کرد و گفت: بزرگنمایی مشکلات کوچک کشور و کوچک جلوه دادن یا نادیده گرفتن مشکلات کشورهای استکباری ترفند دشمنان از آغاز انقلاب تا کنون بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به امکانات تبلیغاتی وسیع دشمنان، یادآور شد: در عصر ارتباطات، رسانه ها نقش بسزایی در سرنوشت ملت ها دارند، اگر غفلت کنیم ممکن است دشمن می تواند با این ابزاراهداف خود را عملی کند.

وی با اشاره تبلیغات رسانه ای دشمنان علیه سوریه، گفت: بسیاری از اتفاقاتی که در سوریه شاهد هستیم ناشی از تبلیغات منفی دشمن است؛ رسانه ها می توانند روند تحولات را به گونه دیگری رقم بزنند.

این استاد حوزه و دانشگاه، بهترین راهکار مقابله با تبلیغات رسانه ای دشمنان را پرداختن به واقعیت های موجود دانست و تصریح کرد: مسؤولان با شناخت نقاط قوت و ضعف  ضمن تلاش برای برطرف ساختن ضعف ها و تقویت ظرفیت های موجود، آنها را برای مردم بازگو کنند و نقاط ضعف دشمنان را نیز باید نشان داد تا همه بدانند که نظام استکباری دچار چه مشکلاتی است.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی پیشرفت کشور در سال های پس از انقلاب را به معجزه تشبیه کرد و گفت: همه این موفقیت را در سایه الطاف الهی، خون شهدا و رهبران نظام به دست آورده ایم؛ لازمه  شکر این نعمت بزرگ خداوند بر اساس قرآن بازگو کردن آن است و مسؤولان و رسانه های جمعی باید به این نکته اهتمام داشته باشد.

تبعیت مردم از رهبری توطئه‌های دشمن را خنثی کرده است

وی  انگیزه الهی مردم، اتحاد و تبعیت از رهبری را سه عامل مهم غلبه نظام بر توطئه ها و اقدامات دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: مردم مقابله با دشمن را تکلیف دینی خود می دانند به همین دلیل همواره در صحنه های مختلف متحد شده و به صحنه می آیند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با اشاره به آثار تظاهرات و حمایت مردم در مقاطع حساس انقلاب، گفت: هرگاه دشمنان احساس کردند مردم نسبت به مسأله ای اتحاد دارند، تغییر موضع داده و عقب نشینی کرده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عشق و علاقه مردم به رهبر معظم انقلاب و حمایت و تبعیت از ایشان را یکی از مهم ترین علل پیروزی نظام در مواجهه با نقشه های دشمنان دانست و افزود: به همین دلیل بیشترین حمله دشمنان به اصل ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب است چراکه آنها درصدد تضعیف ستون خیمه انقلاب هستند و ایشان را حافظ نظام و انقلاب می دانند./928/ت302/ج

ارسال نظرات