۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۱۳۴
یازدهم مردادماه؛

همایش مظلومیت مسلمانان میانمار در قم برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ طلاب و روحانیان غیر ایرانی در محکومیت کشتار مسلمانان میانمار و سکوت مجامع جهانی در قبال این جنایات همایش اعتراض آمیز برگزار می کنند.
ميانمار
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در پی کشتار و قتل عام مسلمانان میانمار به دست بودایی های افراطی، طلاب غیر ایرانی با برپایی گردهمایی اعتراض آمیز این جنایت را محکوم می کنند.
حجت الاسلام سید محمد میثم عباس همدانی معاون دبیر کل اداره امید طلاب پاکستان جامعه المصطفی العالمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری همایش مظلومیت مسلمانان میانمار در شهر مقدس قم خبر داد.
 وی با بیان این که گردهمایی اعتراض آمیز طلاب و روحانیان غیر ایرانی در محکومیت کشتار مظلومانه مردم مسلمان میانمار یازدهم مردادماه برگزار می شود، گفت: این همایش عصر روز چهارشنبه از ساعت 30/18 دقیقه در سالن شهید صدر مدرسه عالی امام خمینی(ره) واقع در میدان خیابان 19 دی، میدان جهاد برگزار خواهد شد.
 وی گفت: در این همایش اعتراض آمیز حجت الاسلام حسینی معاون فرهنگی مجتمع عالی امام خمینی(ره) و شماری از طلاب و روحانیان کشورهای میانمار، پاکستان، افغانستان و کشورهای آفریقایی به بیان دیدگاه های خود درباره تحولات کنونی جهان اسلام خواهند پرداخت.
 حجت الاسلام همدانی افزود: قرائت قطعنامه به زبان های مختلف دنیا نیز از دیگر برنامه هایی است که در این همایش انجام خواهد شد و حاضران ضمن محکوم کردن این گونه حوادث با خانواده های کشته شدگان اعلام همدردی خواهند کرد.
 وی اضافه کرد: همایش مظلومیت مسلمانان میانمار به همت اداره کل امید طلاب پاکستان و با همکاری بیش از 12 تشکل فرهنگی از کشورهای مختلف جهان و معاونت فرهنگی مجتمع عالی امام خمینی(ره) برگزار می شود.
حمایت و پشتیبانی دولت میانمار از بودایی ها در کشتار مسلمانان 
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که کشتار مسلمانان مظلوم میانمار از سوی گروه های تندروی بودایی هر روز ابعاد تازه تری پیدا می کند، اظهار داشت: متاسفانه این جنایت دردناک که دل هر انسانی را به درد می آورد با حمایت و پشتیبانی مستقیم دولت میانمار صورت گرفته است.
 معاون دبیر کل اداره امید طلاب پاکستان سکوت سازمان های جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال این جنایت را لکه ننگ دیگری بر دامان آنها دانست و افزود: سکوت این مجامع و مراکز نشان داد که آنها از ماهیت اصلی خود خارج شده و هر کجا منافع استکبار جهانی اقتضا کرد وارد عمل می شوند و در سایر عرصه ها هیچ واکنشی نشان نمی دهند.
 وی بیان داشت: سکوت مجامع بین المللی و رسانه های گروهی جهان باعث گستاخی بیشتر این جنایتکاران در اعمال وحشیانه خود شده و بر مظلومیت مسلمانان میانمار افزوده است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات