۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۳۴۰۸۰
حجت الاسلام رفیعی:

نگه داشتن حرمت ماه رمضان باعث عاقبت به خیری می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی یکی از مصادیق ادب را نگه داشتن حرمت مقدسات و احکام دین دانست و افزود: ماه رمضان ماه خداست و حریمی دارد، روزه خواری در ملاء عام حرمت ماه رمضان رامی شکند. اگر کسی ادب کند و حرمت این ماه را نگه دارد خداوند او را عاقبت به خیر خواهد کرد.
حجت الاسلام ناصر رفيعي
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام ناصر رفیعی محمدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان در برنامه سمت خدا که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود با اشاره به آیه 102 سوره آل عمران، «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ» گفت: علامه طباطبایی بیان داشته هر جا در قرآن تعبیر «حق» آمده است، یعنی نهایت آن چیز. بنابراین پیام این آیه عاقبت به خیر ی است.
 
وی با اشاره به این که حرکت نکردن در مسیر ائمه واهل بیت(ع) باعث می شود فرد از مسیر عاقبت به خیری منحرف شود، اظهار داشت: مومن باید همواره نگران باشد و از سوء عاقبت بترسد، در روایت تصریح شده که مومن دائما باید از پایان کارش بترسد و برای حسن عاقبت زیاد دعا کند.
 
حجت الاسلام رفیعی بیان داشت: امام صادق(ع) به یکی از دوستانش نوشت اگر می خواهی عملت به خیر تمام شود، نعمتهای خدا را در معصیت خدا خرج نکن، به حلم خدا مغرور نشو، هر کس ما اهل بیت را دوست دارد یا به هر نحوی به ما متصل است و محبت ما را دارد، دوستش داشته باش.
 
استاد حوزه علمیه ادامه داد: در روایت دیگری تاکید شده است که پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) فرمود: هر کس بمیرد در حالی که محبت تو را دارد خدا عاقبت او را ختم به خیر می کند. امام علی(ع) نیز به یکی از یارانش به نام ابن حمدان که بسیار آن حضرت را دوست می داشت فرمود: اگر ما را دوست دارید ما را بازیچه و موضوع شوخی خود قرار ندهید. یعنی بعضی چیزها مقدسند و برای رسیدن به عاقبت به خیری باید قداست آنها را حفظ کرد.
 
وی راه دیگر برای رسیدن به حسن عاقبت را دعا دانست و گفت: یکی از دعاها این است که برای ورود به کارها صادقانه وارد شوید، از طرف دیگر خروج صادقانه هم شرط است، خیلی ها با حضرت علی(ع) وارد صفین شدند ولی سر از نهروان در آوردند.
 
عضو هیات علمی جامعه المصطفی بیان داشت: رسول خدا(ص) در روایتی فرمود: اگر کسی بر اوقات نمازهای یومیه مواظبت کند خداوند بر او نظر می کند و به ابلیس می فرماید که از او دور شو و بگذار تا مسلمان بمیرد. مواظبت بر وقت نماز یعنی نماز اول وقت، کسی که حق نماز را ادا نکند ، نماز او را نفرین می کند. بعد از ادای نماز بلافاصله از سر سجاده بلند نشوید، تسبیحات حضرت زهرا و دعا کردن حداقل کاری است که بعد از نماز باید انجام داد.
 
وی خاطرنشان کرد: از عوامل حسن عاقبت ، ادب داشتن در مقابل مردم است، عاقبت به خیر شدن حر به دلیل ادبی بود که در مقابل امام حسین(ع) داشت. ، حدیثی از امام صادق وارد شده است که اگر دو روز از زندگی شما باقی مانده است یک روز آن را ادب بیاموزید تا یک روز دیگر را با ادب زندگی کنید و این اهمیت فوق العاده ادب کردن در برابر مردم را می رساند.
 
حجت الاسلام رفیعی یکی از مصادیق ادب را نگه داشتن حرمت مقدسات و احکام دین دانست و افزود:  ماه رمضان ماه خداست و حریمی دارد، روزه خواری در ملاء عام حرمت ماه رمضان رامی شکند ولو اینکه فرد مسافر باشد یا اصلا اعتقادی به روزه ندارد ولی اگر ادب کند و حرمت این ماه را نگه دارد خداوند او را عاقبت به خیر خواهد کرد.
 
وی در پایان خواندن سوره زلزال، خواندن دعای عدیله برای عدول نکردن از اعتقادت و سخاوتمند بودن را از دیگر عوامل عاقبت بخیری انسان برشمرد./916/پ202/ع
ارسال نظرات