۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۳۴۰۶۷
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

برجسته‌ سازی مشکلات بدون توجه به واقعیات به دور از انصاف است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاه نمایی برخی رسانه ها راجع به مشکلات کشور، برجسته سازی نقاط ضعف بدون توجه به واقعیات موجود در کشور را به دور از انصاف ارزیابی کرد.
برجسته‌ سازی مشکلات بدون توجه به واقعیات به دور از انصاف است

 

عباس مقتدایی، منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات راهگشای مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان و کارگزاران نظام گفت: استقامت در مسیر حق و تداوم در مجاهدت از نکات کلیدی و رموزی است که موجب شده جمهوری اسلامی ایران در حرکت 33 ساله خود به توفیقات قابل توجهی دست پیدا کند.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: آرمان‌ها و آرزوهای ملت در این چند دهه از نظرها دور نمانده و ملت واقع گرایانه آرمان‌های انقلاب اسلامی را دنبال کرده و موفق شده به دور از هرگونه رؤیا گرایی حرکت مجاهدانه‌ای را بر اساس تدبیر و خرد جمعی دنبال کند.

وی در تبیین سخنان رهبری درباره تفاوت‌های مشکلات اقتصادی ایران و غرب اظهار داشت: فرمایش مقام معظم رهبری ناظر به این نکته است که گر چه چالش‌ها و مشکلاتی در پیش داریم اما مشکلات ما مانند کسی است که در راه رسیدن به قله مسیر زیادی را طی کرده است، در حالی که چالش‌ها و تهدیدات دشمنان تا حدی روزافزون است که نمی‌توانند به این راحتی بر این مشکلات فائق آیند.

نماینده مردم اصفهان اضافه کرد: آنها در ابعاد مختلف اجتماعی، ایدئولوژیکی و موضوعات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با مشکلات فراوانی مواجه هستند به گونه‌ای که اگر در روزگاران گذشته ادعای مدیریت بر همه جهان را داشتند، امروز آن قدر ضعیف شده‌اند که امکان دسترسی به آرمان‌ها و اهداف کوچک خود را نیز ندارند.

 وی با بیان این که بیداری اسلامی و حرکت روبه رشد ملت‌های مسلمان واقعیتی در پیش روی آنها است، اظهار داشت: اعتراضات گسترده اجتماعی موجود در داخل بلوک غرب نکته روشن و هویدای دیگری است که غرب، امروز به حدی سنگینی این مطلب را بر دوش خود حس می‌کند که نمی‌تواند از از زیر بار آن شانه خالی کند و خود آنها در درون به این مطلب رسیده‌اند که مسائل و مشکلات پیش روی‌ آنها بسیار عظیم و گسترده‌تر از حد توان آنها است.

مقتدایی در ادامه با انتقاد از سیاه‌نمایی برخی رسانه‌ها درباره مشکلات کشور ابراز داشت: در دوران معاصر، جمهوری اسلامی ایران موفق شد به یک نقطه کانونی در بین کشورها‌ی منطقه تبدیل شود اما غرب با تمام توان به دنبال ضربه زدن به این نقطه کانونی است.

سخنگوی کمیسون تحقیقات و آموزش مجلس اضافه کرد: آنها تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا از راه های مختف و تخریب شدید جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در افکار عمومی و نیز در عرصه فرهنگی صدماتی را به نظام اسلامی ایران وارد کنند، اما مهم این است که همه این فشارها نه تنها باعث توقف نشد بلکه عامل استحکام هرچه بیشتر این نظام الهی در برابر آنان شد.

 

 وی تصریح کرد: بنابراین کسانی که بدون توجه به چنین واقعیتی صرفا به دنبال این هستند تا نواقص و مشکلات را برجسته کنند، به دور از انصاف و توجه به رسالت نظام اسلامی عمل می‌کنند هرچند در درون، موانع و مشکلاتی نیز وجود دارد، اما توقع این است با ساختارهای اداری و دولتی تلاشی برای برطرف کردن آنها انجام شود.

 

 مقتدایی درباره راهکارهای مقابله با تحریم‌ها اظهار داشت: دولت باید تمام توان و ظرفیت‌های خود را به کار گیرد، زیرا دشمن نیز در مقابل با تمام توان وارد میدان شده است، همچنین هماهنگی، همدلی و همراهی قوای مختلف کشور در این برهه از ضروریات اصلی است که همه دست اندر کاران سه قوه باید به آن توجه کنند.

وی توجه به حرکت جهادی و آماده کردن افکار عمومی برای گذر از این دوران را از دیگر راه‌های برون رفت از تحریم‌ها خواند و بیان داشت: کلیه دستگاه‌ها و مخصوصا رسانه‌ها باید آگاهی لازم را در این زمینه در جامعه ایجاد کنند.  

منتخب مردم اصفهان در ادامه با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی خود را برای مقاومت در برابر فشارها آماده کنیم و نیز بتوانیم در دراز مدت رفتارهایی را انجام دهیم تا بر اساس آنها به حد بالاتری از توان و ظرفیت نائل شویم.

وی در تشریح ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: تکیه بر داشته های داخلی، نیروی انسانی بومی و توانمندی‌های علمی و فنی داخلی و بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود جامعه از جمله الزامات اقتصاد مقاومتی است.

مقتدایی در پایان با اشاره به توصیه‌های همیشگی رهبری مبنی بر ضرورت حفظ وحدت از سوی سران قوا و مسؤولان، این مطلب را نشان از یک مراقبت ویژه از نظام اسلامی و توانمندی‌ها دانست و گفت: به عبارت دیگر  ایشان با توجه به موضوع مهم تری مانند امت اسلامی  بر این نکته تاکید دارند تا دست اندر کاران نظام اسلامی نه فقط به موضوعات داخلی بلکه به موضوعات کلان اسلامی نیز در سطح بین المللی توجه کنند.

وی اضافه کرد:  بنابراین توجه به توصیه‌های ایشان از ضروریات است و کسانی که به هر اندازه از ایجاد وحدت و تقویت اتحاد دور شوند به همان میزان از مسیر کلی نظام اسلامی دور شده و مردم نیز کاملا با این موضوعات آشنا هستند و از این رو در تصمیم‌گیری‌های اجتماعی و سیاسی  مسیر خود را همیشه متناسب با رویکردهای اسلامی، مشخص و تعیین می‌کنند./908/ت302/ج

ارسال نظرات