۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۳۴۰۵۲
حجت‌الاسلام رسایی:

پافشاری بر مواضع حق رمز عبور ملت از چالش‌ها و بحران‌ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پافشاری ملت بر مواضع حق و آرمان ها را مهم ترین عامل عبور نظام از چالش ها و بحران های مختلف دانست.
حجت الاسلام رسايي

 

حجت الاسلام حمید رسایی، منتخب مردم تهران در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان و کارگزاران نظام، علت وجود چالش‌های فراروی نظام را پافشاری ملت بر مواضع حق خود دانست و اظهار داشت: رمز موفقیت و پشت سر گذاشتن این چالش‌ها و مشکلات، پایبندی نسبت به این معیار‌ها است و تا زمانی که نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های حضرت امام(ره) پایبند باشیم از همه آزمایشات و امتحانات سربلند بیرون خواهیم آمد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به تبیین مثال رهبری در تشبیه اقتصاد اروپا به اتوبوسی که اسیر بهمن شده است پرداخت و ابراز داشت: ویژگی بهمن این است که وقتی برف زیادی در یک مکان  انباشته می‌شود، در برابر انعکاس کوچک ترین فریاد و تحرکی فرو می‌ریزد.

وی تصریح کرد: این مقایسه از آن جهت است که امروز غرب در برابر مشکلات عدیده وگسترده‌ای قرار گرفته است و با کوچک ترین تحرکی این مشکلات روی سر آنها خراب می‌شود، در برخی موارد هم این اتفاق افتاده و جالب اینکه فرو ریختن این مشکلات بر سرآنها به خاطر اشتباهات خود آنها است.

حجت الاسلام رسایی تصریح کرد: به بیان دیگر مجموعه ای که با یک اتوبوس در مسیری حرکت می‌کردند به علت اشتباه خود دچار بهمن مهیبی در مسیرشان شده‌اند و باید گفت غرب عامل ریزش مشکلاتی شده که با دست خود آنها را به وجود آورده است.  

 نماینده اصولگرای مردم تهران در ادامه درباره مهم ترین راهکار مقابله با تحریم‌ها اظهار داشت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه به واقعیت‌های موجود در ضعف‌ها و قوت‌ها و هوشیاری در واقعیت‌نمایی چیزهایی که واقعیتی ندارند از طرف غربی‌ها یکی از راه‌کارهای مقابله با تحریم‌ها است. 

وی اضافه کرد: در کنار آن، اعمال مدیریت صحیح در منابع و واقعیت‌های موجود در جامعه، کمک زیادی می‌کند تا ما در برابر تحریم‌ها و تهدید‌ها به موفقیت برسیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان در تبیین الزامات و ملاک های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برنامه ریزی در حوزه‌هایی که غرب قصد ایجاد چالش در آنها را دارد، مدیریت صحیح نسبت به اندوخته‌ها و داشته‌های خود در برابر این کمبودها و تهدیدات از جمله الزامات اقتصاد مقاومتی است و باید گفت در حال حاضر در برخی امور توانسته‌ایم به خودکفایی برسیم اما باید در سایر اموری که با چالش روبه‌رو هستیم نیز به خودکفایی برسیم./908/ت302/ج

ارسال نظرات