۰۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۳۴۰۳۱
نماینده مردم اصفهان:

خودکفایی ملی راهکار اصلی مقابله با تحریم‌ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان تحریم های دشمنان و غرب علیه ملت ایران را موضوعی جدید ندانست و تاکید کرد: باید برای رسیدن به قله مشکلات و سختی ها را تحمل کنیم و به راه پر افتخار خود ادامه دهیم.
خودکفایی ملی راهکار اصلی مقابله با تحریم‌ها است

 

نیره اخوان بی‌طرف، منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به توطئه‌های بسیار دشمنان علیه نظام اسلامی گفت: از ابتدای انقلاب، دشمنان هیچ گاه از دشمنی خود دست بر نداشتند زیرا منافع زیادی را با پیروزی انقلاب از دست دادند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: دشمنان برای اینکه انقلاب را از بین ببرند و همچنین مانع صدور این انقلاب به کشورهای دیگر شوند فشارهای خود را علیه نظام شدید کردند، اما خوشبختانه ملت ایران حسرت موفقیت را بر دل آنها گذاشت.

وی با بیان این که بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان در حال افزایش است، رمز موفقیت را در اتحاد و فرمانبرداری از خداوند متعال دانست و ادامه داد: همان گونه که در قرآن آمده است «یا ایها الذین آمنوا اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم»، این آیه شریفه نشان دهنده خط سیری برای انسان‌ها است یعنی وصل شدن به خدا ممکن نیست مگر با وصل شدن به ائمه معصومین(ع) و در زمان غیبت آنها با وصل شدن به ولی فقیه.

اخوان بی‌طرف در ادامه به بیان تفاوت‌های مشکلات اقتصادی ایران و غرب از منظر رهبر معظم انقلاب پرداخت و ابراز داشت: همان گونه که رهبری فرمودند ملت ایران مانند کسی است که به سمت قله در حال حرکت است و باید در مسیر رسیدن به قله با تحمل سختی‌ها و گردنه‌های سخت به راه خود ادامه دهد.

وی اضافه کرد: کشور‌های غربی و مردما‌ن شان مانند اتوبوسی هستند که در زیر برف گیر کرده اند و نمی‌توانند کاری از پیش برد و این یعنی این که حرکت ملت ایران هر چند کند و آهسته اما به هر حال حرکتی است که به سمت دستیابی به قله های افتخار و سربلندی است و این مهم نیز حاصل وحدت امام و امت و همچنین امت و مسؤولان بوده است.

منتخب مردم اصفهان در تبیین اقتصاد مقاومتی، با بیان این که دشمنان هیچ گاه حملات خود را علیه ما متوقف نمی‌کنند و در این مسیر از چیزی مضایقه نکرده‌اند، بیان داشت: هر چه مردم بیشتر احساس خستگی کنند، آنها نیز فشارها را بیشتر می‌کنند و اگر پندار ما این باشد که با جواب مثبت به آنها دری به روی ما باز خواهد شد سخت دچار اشتباه شده‌ایم.

وی راهکار اصلی برون رفت از تحریم‌ها را خود کفایی ملی در همه سطوح دانست و اظهار داشت: به عنوان مثال اگر برای تهیه یک قطعه مشکل پیدا کردیم باید به روش های مختلف این کمبود را جبران کنیم و فکر نکنیم در صورت نبود دسترسی به یک قطعه کلیه کارها لنگ می‌ماند و از کار باز می‌ایستد. 

این نماینده مجلس اضافه کرد: در این مسیر باید نخبگان را تقویت کرد تا بتوانند از فرصت‌ها استفاده و کمبودها را جبران کنند و نیاز داخلی را جواب‌گو باشند.

اخوان بی‌طرف تقویت بخش خصوصی را نیز ضروری خواند و گفت: باید تولید کننده‌ها را نیز تقویت کنیم و همان گونه که در اجرای فاز اول تحول اقتصادی عزم جدی نشان دادیم تا یارانه‌ها را پرداخت کنیم باید سهم صنعت نیز پرداخت شود و به داد تولید کنندگان برسیم تا در کنار آن به کارگر هم کمکی کرده باشیم.

وی راهکار دیگر برای مقابله با تحریم‌ها را صبر و شکیبایی مردم دانست و اظهار داشت: مردم نیز باید این  احساس را داشته باشند که در حال جنگ هستند، زیرا گاهی جنگ را به چشم می‌دیدند و شاهد بودند که جوان‌ها در جبهه‌های نبرد می‌جنگند و کشته می‌شوند و تحمل می‌کردند ولی الآن این احساس را ندارند.

 نماینده مردم اصفهان این احساس را منشأ قدرت در مقابل تحریم‌ها خواند و بیان داشت: وقتی دشمنان می‌بینند مردم برای گرفتن مرغ در صف‌هایی بلند می‌ایستند و از طرف دیگر تولیدگران جوا‌بگوی تقاضای موجود نیستند احساس پیروزی می‌کنند.

وی در پایان با بیان این که مسؤولان نیز باید از مشکلات داخلی پرهیز کنند ابراز داشت: باید حواسمان به این مطلب باشد که در حال حاضر دشمن در حال کوبیدن پایگاه‌های ما در سوریه و لبنان است و اگر بخواهیم وقت خود را صرف اختلافات جزیی کنیم، موقعیت خارجی خود را نیز از دست می‌‌دهیم./908/ت302/ج

ارسال نظرات