۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۳۳۹۸۲

شرکت 4 هزار دانشجو در طرح ضیافت اندیشه سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از شرکت بیش از 4 هزار دانشجو در طرح ضیافت اندیشه دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد.
طرح ضيافت انديشه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قریشی، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، امروز در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه قرآنی ویژه دانشجویان دانشگاه تبریز اظهار داشت: طرح ضیافت اندیشه با اهداف مختلف فرهنگی، قرآنی و معرفتی امسال نیز در دانشگاه‌های سراسر کشور با استقبال پرشور دانشجویان رو به رو شده است.

 

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از شرکت بیش از 4 هزار دانشجو در طرح ضیافت اندیشه دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: دانشگاه‌های تبریز در برنامه ریزی و اجرای طرح ضیافت اندیشه در سطح کشور پیشتاز بوده اند.

 

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این طرح در دانشگاه تبریز، گفت: مشارکت خود دانشجویان در اجرای این طرح یکی از اهداف کلان محسوب شده و نقش میزبانی برای دانشجویان به جای میهمان بودن مورد انتظار است، چراکه خروجی مورد انتظار در این صورت تحقق خواهد یافت.

 

حجت الاسلام قریشی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اوضاع و شرایط منطقه در تحولات اخیر بیداری اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تنها قیام دینی در قرن حاضر بود که توانست روحیه استکبارستیزی و خودباوری را به ملت‌های مسلمان جهان تزریق کند.

 

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تاکید بر این‌که ایران اسلامی علیرغم تحریم‌های اقتصادی و علمی دشمنان، مانند پولاد آبدیده به صورت جدی و قوی حرکت رو به جلو خود را پیش گرفته است، گفت: امروز بر خلاف خواست استکبار جهانی صدای انقلاب اسلامی در سراسر جهان شنیده می شود، حقیقت آن است که کانون آزادیخواهان اسلامی در جهان در ایران قرار دارد.

 

همچنین حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، به تشریح برنامه‌های پیش بینی شده در طرح ضیافت اندیشه این مرکز آموزش عالی در پرداخت و اظهار داشت: طرح ضیافت اندیشه امسال با رویکرد قرآنی در ماه نزول قرآن برگزار می شود، که بیش از 600 نفر از دانشجویان خواهر و برادر دانشگاه تبریز در قالب این طرح همه روزه با مباحث مختلف قرآنی آشنا خواهند شد.

 

وی با اشاره به این‌که طرح ضیافت اندیشه دانشگاه تبریز در سه بخش و محور اصلی پیگیری خواهد شد، گفت: کلاس های قبل از ظهر آموزشی با موضوعات اخلاق و قرآن، تفسیر قرآن و اندیشه سیاسی انقلاب اسلامی بوده و کلاس های بعد از افطار در مسجد و تالارهای اجتماعات دانشگاه با محوریت برنامه های فرهنگی قرآنی خواهد بود.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز افزود: انس با قرآن، نقد فیلم، پخش مستند سیاسی، کرسی های آزاداندیشی، اجرای نمایش، محفل شعر طنز، نشست سیاسی، جنگ و سایبری، محفل انس با شهدا، کتابت کلام وحی و ویژه برنامه های شب‌های قدر از جمله برنامه های فرهنگی قرآنی طرح است.

 

وی با تشریح فوق‌برنامه های طرح ضیافت اندیشه دانشگاه تبریز گفت: نمایشگاه های کتاب، فیلم و عکس، مسابقات ورزشی، برگزاری محافل دعای کمیل و ندبه، سخنرانی مذهبی مبلغان حوزوی در خوابگاه‌ها و ارائه مشاوره های دینی از جمله این برنامه ها است که با حضور 25 استاد حوزه علمیه تبریز همراه خواهد بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات