۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۱۳۳۶۴۸
امام جمعه بناب:

تذکر لسانی ضامن تداوم ارزش‌های الهی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بنابی تهذیب نفس را مقدمه ای برای درک فیاضل و برکات ماه میهمانی خدا دانست و گفت: اصلاح فردی لازمه اصلاح جامعه است.
امام جمعه بناب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب، امروز در جمع مسؤولان و مدیران اجرایی این شهر در سخنانی با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با تاکید بر این‌که نباید مستضعفان از شیرینی معنوی ماه مبارک رمضان بی بهره باشند، اظهار داشت: افزایش بی‌رویه قیمت‌ کالاهای اساسی مردم به قدری سرسام آور است که مردم طعم شیرین توزیع یارانه‌های نقدی را احساس نمی کنند.

 

وی با بیان این‌که مردم از وضعیت و شرایط حاکم بر بازار و تورم قیمت‌ها آزرده خاطر هستند،  تأکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند؛ نباید با برخی بی توجهی و کم کاری ها سوژه تبلیغاتی دست دشمنان برای تضعیف اسلام و نظام اسلامی بدهیم.

 

حجت الاسلام بنابی با اشاره به این‌که دشمنان در رسانه‌های ماهواره‌ای و سایبری گرانی‌های اخیر را سوژه‌ای تخریبی علیه نظام اسلامی قرار داده‌اند، گفت: اگر در چنین وضعیتی از این جایگاه حرف نزنیم، به رسالت خطیر خود خیانت کردیم، پس نباید گذاشت دشمن از این راه وارد شده و نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد.

 

امام جمعه بناب در ادامه خواستار رعایت انصاف و مساعدت محرومان از سوی بازاریان در ماه مبارک رمضان شد و خاطرنشان کرد: دولت باید با تقویت ساز و کارهای نظارتی بر کنترل قیمت های بازار نظارت داشته و اجازه ندهد عده ای از خدا بی خبر در ماه رحمت و مغرفت زمینه های آزردگی خاطر مردم روزه دار را فراهم کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اصلاح فردی را لازمه اصلاح جامعه دانست و اظهار داشت: مؤمنان همدیگر را به امربه معروف و نهی از منکر دعوت کنند، چراکه تذکر لسانی ضامن تداوم ارزش‌های الهی در جامعه است، بی‌توجهی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عواقب خطرناکی برای جامعه اسلامی خواهد داشت.

 

امام جمعه بناب تهذیب نفس را مقدمه ای برای درک فیاضل و برکات ماه میهمانی خدا دانست و گفت: برای بهره مندی هر چه بیشتر و بهتر از لحظات معنوی ماه مبارک رمضان بایستی همگان ابتدا تهذیب نفس و پالایش روح و روان را از خود شروع کرده تا جامعه ای آرمانی و شایسته میزبانی حضرت ولی‌عصر(عج) محقق شود.

 

وی با بیان این‌که هرچقدر برای اصلاح و پیشرفت بندگان خدا تلاش کنیم خداوند نیز همانقدر به ما لطف می کند، افزود: مهرورزی و وحدت، صمیمیت در اصلاح امور مسلمانان تأثیرگذار است؛ اگر دیانت ضعیف باشد، آن وقت هر آفتی به جامعه راه پیدا می کند./935/پ202/ب

ارسال نظرات