۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۳۳۳۵۶
حجت الاسلام شجونی:

مگر شورای نگهبان یادگار امام نیست که به آن می‌تازند؟

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام شجونی گفت: در مجلس فاتحه آیت‌الله توسلی در حسینیه شماره دو جماران آقای محتشمی به منبر رفت و فریاد زد حسن آقا یادگار ‌امام است ولی در همان مجلس فریاد زد این ۱۲ نفر شورای نگهبان اصلاً صلاحیت ندارند، مگر شورای نگهبان یادگار ‌امام نبود؟
شجوني
 
به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از جوان، حجت الاسلام شیخ جعفرشجونی، دبیر کل جامعه وعاظ از جمله روحانیونی است که با صراحت لهجه خود دوست و دشمن را نقد می‌کند، وی زمانی حامی سرسخت احمدی‌نژاد بود،‌ اما اکنون شیخ جعفر شجونی به وی انتقاد دارد و معتقد است که «حرف گوش کن نیست».
 
حضور مشایی در جامعه وعاظ برای سخنرانی در سال 89 سبب تشتت در این گروه سیاسی و مذهبی شد و از دل این تشتت «جامعه وعاظ ولایی» بیرون آمد که خیلی زود با رسانه‌ای شدن آن و ایستادگی شیخ پرونده‌اش بسته شد. اکنون این شیخ 80 ساله برای احمدی‌نژاد دعا می‌کند که به روزگار بنی‌صدر و خاتمی دچار نشود!

حاج آقا شما در دوره‌ای نماینده مجلس بودید و طی این 34 سال انتخابات مختلف را دیده‌اید، انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به نظر می‌رسد، با بقیه انتخابات تفاوت‌هایی داشت. این تفاوت‌ها در آرایش نیرو‌های سیاسی و نیز حضور نیروهای مختلف است که وارد مجلس شدند، یا چیز دیگری؟ این مسئله را شما تأیید می‌کنید؟

من بر این عقیده‌ام که به طور کلی انتخابات در حال خارج شدن از انحصار است، یعنی در اوایل انقلاب ممکن بود به یک ارگان توجه می‌شد و مردم به آنها رأی می‌دادند، حالا با هر عنوانی،‌اما اکنون مسئله اصولگرایی است، وقتی هم مسائل به اصولگرایی می‌رسید، خیلی‌ها اصولگرا هستند که مطرح نیستند لذا توقع ما این بود که فقط به جامعتین توجه شود(جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین) اما اینقدر مسائل ما توسعه پیدا کرده که نمی‌شود اصولگرایی را در اینها پیدا یا خلاصه کرد؛دیگران نیز عنوان می‌کنند که ما اصولگراییم لذا زیر پرچم آیت‌الله مصباح جمع و وارد صحنه شدند، ما خدایی نمی‌توانیم به آنها بگوییم که شما اصولگرا نیستید یا چون ما پیشقدمیم شما وارد نشوید،‌اما سلیقه‌ها متنوع است یعنی برخی از اصولگراها با ساکتین فتنه مماشات می‌کنند و می‌گویند مصلحت این است. 

این افراد دلیل مماشات‌شان چیست و چرا به قول شما با ساکتین فتنه مماشات دارند؟

این افراد می‌گویند باید دفع حداقلی و جذب حداکثری کنیم،‌اما در مسائل سیاسی باید طور دیگری رفتار کرد؛ما در زمان قدیم شیخ حسین لنکرانی را داشتیم در تهران که به منزل وی می‌رفتیم که تکیه کلام جالبی داشت و آن این بود که در مسائل سیاسی اسب اطمینان سوار شو و تازیانه سوء‌ظن را به دست بگیر، یعنی در مسائل سیاسی باید بر اسب اطمینان سوار شد و تاریانه سوءظن را به دست گرفت؛ از این حرف بدمان نمی‌آید ‌اما چون مار گزیده هستیم از طناب سیاه و سفید می‌ترسیم؛چه کسی باور می‌کرد کسانی که از یاران ‌امام (ره) بودند در سال 88 آن رفتار‌ها را از خود نشان دهند و به این ترتیب رفتار کنند و چه کسی باور می‌کرد کسانی که در رکاب پیامبر (ص) شمشیر می‌زدند در رکاب علی (ع) شمشیر نزنند و فتنه‌انگیزی کنند و لذا ما می‌بینیم که در جماران به ‌امام (ره) بله قربان می‌گفتند و خود را دادستان‌ امام می‌خواندند یا نخست وزیر‌امام یا نماینده ‌امام می‌دانستند و پول‌های کلان در دست داشتند و اینگونه رفتار کردند. 

‌امام موسی کاظم(ع) هم چهار نماینده داشت که تمام وجوهات دردست آنها بود و بعد از شهادت ‌امام برای اینکه پول‌ها را بخورند مذهب واقفیه را ایجاد کردند و گفتند که ایشان از نظرها غائب شده و ظهور می‌کند. وقتی این چهار نفر در آن زمان پول‌های ‌امام معصوم را خوردند شما توقع دارید که کروبی که میلیاردها دلار پول داخلی و خارجی در دستش بود بعد از‌ امام (ره)این پول‌ها را به دست مقام معظم رهبری بدهد؟وی این کار را انجام نداد و ما برای این حرف‌ها سند داریم و نمونه آن نیز زمین‌های فرمانیه است که وی به اطرافیانش داده است و شما توقع دارید که این افراد غلامی وی را نکنند؟

امام ما بزرگ بود و حساب کشی نمی‌کرد، در حال حاضر اسرائیل هم معتقد است که کروبی 300 هزار رأی بیشتر نیاورده و بیچاره شهرام جزایری هم به او پول داده باز هم این آقا که پول هم گرفته می‌خواهد با 300 هزار رأی رئیس‌جمهور شود!! اینجا ایران است مردم درس خوانده‌اند و بی‌حساب و کتاب فکر نمی‌کنند و می‌دانند چه کسی را و چگونه انتخاب کنند.
در خصوص میرحسین موسوی از همان اول من در وی نشانه‌های نفاق را می‌دیدم و در همان زمان فقط رئیس‌جمهور را که آیت‌الله خامنه‌ای بودند قبول داشتم و وی را به عنوان نخست وزیر قبول نداشتم.
همسرش هم جزو کاندیدای لیست 30 نفره منافقین بود، خداوند این افراد را ذلیل کرد و حق‌شان بود، این افراد چه کله‌گنده جهان آفرینش بودند که این همه از نظام و مردم توقع داشتند! ولی کسانی هم بودند که زندان رفتند و شلاق خوردند و انقلاب‌شان پیروز شد که ذره‌ای به مال این نظام ناخنک نزدند و هیچ توقعی هم نداشتند و ندارند. 

در خصوص اینکه انتخابات در حال خروج از انحصار است صحبت می‌کردید... .

مانند آیت‌الله مهدوی که فرد بزرگی است و ما قبل از انقلاب در جلسات درس ایشان شرکت می‌کردیم آن هم با ترس و لرز از ساواک، یا شخصیتی مانند آیت‌الله یزدی، واقعاً مانند آنها کم است. البته من در یکی از جلسات شورای مرکزی شورای جامعه روحانیت مبارز گفتم که در حال حاضر چهار روحانی وارسته در بگو مگوهای سیاسی فدای چهار غیر روحانی می‌شوند، این چهار روحانی آیت‌الله مهدوی کنی، آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح و دیگری آیت‌الله خوشبخت هستند و ما آنها را به خوبی می‌شناسیم ، که در این بگو مگوهای سیاسی در حال فدا شدن برای چهار غیر روحانی هستند، این چهار غیر روحانی آقایان قالیباف، محسن رضایی، باهنر و دیگری لاریجانی مجلس است، که در میان مخالفان یا همان جبهه پایداری درصددند که بگویند که این افراد فتنه را شفاف نکوبیدند.
من این پیشنهاد را دادم که این افراد یک بیانیه منتشر کنند و در آن بگویند که کروبی و میرحسین فتنه‌گر بودند و در این خصوص موضع خود را مشخص کنند...
در حال حاضر هم صحبت فتنه است نه گروه‌های سیاسی. در هیچ جای دنیا هیچ کس وقتی در انتخابات شکست خورد یارانش را وارد خیابان نمی‌کند، در خود ‌امریکا نیز وقتی ال‌گور از بوش شکست خورد در شورای نگهبان خودشان مشکل‌شان را حل کردند و یارانشان را وارد خیابان نکردند؛ در فتنه 88 فتنه‌گران به شهرداری 700 میلیارد تومان خسارت زدند یا در افغانستان وقتی میان عبدالله عبدالله و کرزای رقابت انتخاباتی برگزار شد وقتی عبدالله به نتیجه آرا اعتراض داشت یارانش را وارد خیابان نکرد و به صورت مسالمت‌آمیز مشکل را حل کردند و همه نیز به قانون احترام گذاشتند.
کدام دعوا به خصوص دعوای سیاسی در خیابان حل شده است؟ البته باید گفت که خارجی‌ها این دعوا‌ها را برای خودشان در داخل حل می‌کنند و این مسائل را فقط برای ما می‌خواهند. ولی به طور کلی حیف شد،‌امام به آن پاکی و نظام به این تابناکی، اینگونه به دلیل فتنه‌‌انگیزی غصه‌دار شود و این غصه هم همه در دل مقام معظم رهبری ایجاد شده است. خمینی را می‌توان در خامنه‌ای پیدا کرد، در واقع خامنه‌ای دو حرف اضافی دارد، «آه» برای آقای خامنه‌ای است.
چرا باید میرحسین و محتشمی این کارها را بکنند، روزنامه سلام و رئیس آن یعنی آقای خویینی‌ها این کارها را بکنند و چرا باید مجمع روحانیون مبارز؟ کسانی که نوکر صندلی ‌امام بودند و در حال حاضر نیز نوکر صندلی ‌امامند و از این جا کاسه کاسه می‌خورند چرا این افراد به حزب شیطان پیوستند؟ اگر از دست من شکایت هم بکنند‌ باز هم این حرف‌ها را با سند می‌گویم. 

چه خاطره‌ای از آن روزها در ذهن دارید؟

من دوبار نماینده‌ امام (ره) بودم؛ یکبار موفق شدم که ایشان را زیارت کنم ایشان در آن ملاقات یک بسته پول به من دادند، به ایشان گفتم که من در مسائل مالی وسواس دارم و می‌ترسم و ایشان نیز گفتند که به دیگران بدهید و در نهایت به ایشان گفتم که من خود را لایق سرباز ‌امام زمان (عج) بودن نمی‌دانم و اگر اجازه بدهید این مبلغ را به کسی که خانه نشین شده بدهم و این فرد شخصی به نام فاطمی واعظ بود که به دلیل رفتار و توهین برخی از جوانان جاهل خانه‌نشین شده بود و ایشان نیز وی را شناختند و گفتند که سلام من را هم به ایشان برسان. 

ما با کسی کینه نداریم و فقط حیفم می‌آید، روزی در مجلس فاتحه آیت‌الله توسلی در حسینیه شماره دو جماران آقای محتشمی به منبر رفت و در آن زمانی که برخی توهین مختصری به سید حسن کرده بودند او در بالای منبر فریاد زد که حسن آقا یادگار ‌امام است ولی در همان مجلس فریاد زد این 12 نفر شورای نگهبان اصلاً صلاحیت ندارند، مگر شورای نگهبان یادگار‌امام نبود و این 12 نفر را امام اسامی آنها را تأیید کرد، چطور حسن آقا یادگار ‌امام می‌شود و اعضای شورای نگهبان می‌شوند بی‌صلاحیت؟! 

حاج آقا، این روزها زمزمه‌هایی در خصوص سید حسن مطرح می‌شود که ایشان از اصلاح‌طلبان یا کارگزاران حمایت می‌کنند یا این طیف‌های سیاسی برای انتخابات آینده یعنی برای ریاست جمهوری پشت سر ایشان پنهان می‌شوند، این حرف‌ها را شما چقدر تأیید می‌کنید و اصلاً ارزیابی شما از این مسئله چیست؟

من شخصاً یادگاران‌ امام را دوست دارم؛ یادگاران‌ امام شامل همسر ‌امام، مرحوم احمد آقای خمینی، که من ضامن مادر ایشان شدم برای اینکه ایشان از مرز خارج شود و به دیدن ‌امام بروند هستند و من آنها را دوست دارم و خود سید حسن هم می‌داند که چقدر به وی علاقه‌مندم،‌اما یک‌سال قبل از انتخابات که به جماران رفتم و با ایشان تماس داشتم به ایشان گفتم که عده‌ای به اسم اصلاح‌طلب در اطراف شما جمع شدند و این شعر را برای ایشان خواندم که آن کس که گفت بهر تو مردم دروغ گفت/من راست گفتم که به عشق تو زنده‌ام و بعد هم به ایشان گفتم که یکی از روزنامه‌ها نوشته بود که دختر اشراقی و داماد وی گفته‌اند که ‌امام را باید نقد کرد و اگر نقد نکنیم ظلم است و حسن آقا در جواب گفت این افراد مزخرف گفته‌اند و به ایشان گفتم که این مزخرفات در جماران جا خوش کرده‌اند؛ این پیرمرد نود و چند ساله که هیچ چیز از مال دنیا نداشت چه نقدی داشت؟ امام چه اشتباهی کرده است که باید وی را نقد کرد. 

همان زمان به حسن آقا گفتم که ‌امام مانند پیامبر اسلام است زیرا همه اقوامش ضد انقلاب هستند، (با خنده) همانطور که همه فامیل‌های پیامبر مانند ابولهب دشمن وی بودند ‌امام نیز اینگونه است و سید حسن خندید. اکنون نمی‌دانم که حسن آقا در حال تدارک مقدمات ریاست جمهوری است و اصلاح‌طلبان وی را حمایت می‌کنند یا نه. اما شما باور نکنید؛ در واقع وی عاقل‌تر از این مسائل است که بیاید کاندیدای ریاست جمهوری شود با حمایت کارگزاران یا اصلاح‌طلبان. 

اصلاح‌طلبان سرمایه‌‌شان سوخته است. در حال حاضر هیچ کس به دنبال این نیست که اینها در مملکت کاری انجام دهند و در حال حاضر به حمدالله باد به پرچم آیت‌الله العظمی خامنه‌ای می‌خورد و اکنون مدیریت ایشان بهترین مدیریت است که حتی سال گذشته اگر‌ امام (ره) زنده بود به مدیریت آیت‌الله خامنه‌ای افتخار می‌کرد.
در هر صورت من نشنیدم که سید حسن می‌خواهد برای انتخابات آماده شود،‌اما من اشکالاتی به ایشان دارم و آن این است که وقتی زندانیان فتنه از زندان آزاد می‌شدند به دیدار آنها می‌رفت، آیا شما شده‌اید خمینی و ما شده‌ایم شاه؟!
این افراد عکس ‌امام (ره) را آتش زدند و سر قبر بی‌مرده گریه کردند و برای فاتحه خوانی به مسجدی رفتند که مرده‌ای نداشت، آن افراد دشمن وی هستند نه دوست. 

شما فکر نمی‌کنید که برای ایشان دام پهن کرده باشند؟

ایشان فردی باهوش، تحصیلکرده و مدرس است و به نظر نمی‌رسد که ایشان برای این مسائل آماده می‌شود، اصلاح‌طلبان و کارگزاران سید حسن را با مغز به زمین می‌زنند اگر وی در دام آنها گرفتار ‌‌‌شود.

شما از مدافعان سرسخت آقای احمدی‌نژاد بودید. آیا اکنون نیز بر همان نظر هستید؟

اگر منصفانه بگوییم احمدی‌نژاد به آرمان‌های امام(ره) خیانت نکرد، وی کابینه خود را به روستاها برد، وی دشمن سرسخت اسرائیل است مانند‌ امام(ره)، در مصاحبه‌های خود کمر‌امریکا و اروپا را شکسته و برای صدور انقلاب به جاهای مختلفی رفته است.‌اما همین آقای احمدی‌نژاد نمره منفی هم در کارنامه خود دارد. وی با حمایت مراجع و علما انتخاب شد؛ من در طی عمر 80 ساله‌ام برای کسی تبلیغ نکرده‌ام و از کسی نیز حمایت نکرده‌ام‌ اما برای آقای احمدی‌نژاد به 10 استان رفتم، استان بوشهر که در زمان انتخابات مجید انصاری در آنجا در سخنرانی‌هایش احمدی‌نژاد را داغان کرده بود من روز بعد آنجا بودم، وی در آن سخنرانی به مردم گفته بود که «مشروعیت رهبر با رأی شماست» در حالی که این مقبولیت رهبری است، مجمع روحانیون به واقع با این افراد به نظام خیانت کردند. یکی‌از اصلاح‌طلب‌ها، احمدی‌نژاد را در یکی از این استا‌ن‌ها صهیونیست معرفی کرده بود و من روز بعدش آنجا بودم یا حسین مرعشی در ملایر علیه وی حرف‌های بدی زده بود یا دختر هاشمی، فائزه خانم حرف‌های بدی در مورد ایشان زده بود ولی من باز هم در آنجا از احمدی‌نژاد دفاع کردم، من برای وی کار‌های زیادی کردم حتی از برخی ستادهای ایشان به من زنگ زدند و گفتند که پول بلیتت را بگو ما حساب می‌کنیم که نگرفتم. 

اما انتقاد من به وی این است که وی فرد حرف گوش نکنی است و رفقای خود را با این کار بی‌آبرو کرد، بدون مقدمه با آن افتضاح برکنار کرد یا پورمحمدی را برداشت و 14 مشاور خود را برکنار کرد و با این کارها در کارنامه خود نمره منفی ثبت کرد و از این بابت بسیار حسرت می‌خورم و در حال حاضر نیز به ما گزارش می‌رسد که در استا‌ن‌ها استانداران خوب را برمی‌دارد و افراد نالایق را جایگزین می‌کند و این مسئله بد است و این حرف‌ها نیز از سر دلسوزی است؛وگرنه من و پسرم و دخترم، نه منصب می‌خواهیم و نه پست. 

یکی از انتقادات مجلس به دولت این است که برخی قوانین را اجرا نمی‌کند و یا براساس برداشت خود اجرا می‌کند شما این انتقاد را قبول دارید؟

آقای احمدی‌نژاد مجری قانون اساسی است و باید بیشتر به قانون پایبند باشد...
ایشان نمی‌تواند بگوید که من این قانون یا آن رأی دادگاه را قبول ندارم. تو را گذاشته‌اند که به قانون احترام بگذاری و آن را اجرا کنی، کسانی که با نظام می‌جنگند نیز می‌گویند ما این نظام را قبول نداریم، رهبری را قبول نداریم اگر اینگونه باشد که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، ایشان می‌تواند با قوای دیگر تعامل کند، بنابراین برود و با آنها حرف بزند، استدلال کند. وی دوره‌ای که شهردار بود یا اکنون نیز خدمات بسیاری کرده و ‌امیدواریم بعد از پایان ریاست جمهوری‌اش همچنان خدمت کند و توقع نداریم که بعد از پایان ریاست جمهوری‌اش به سرنوشت بنی صدر یا خاتمی گرفتار شود، ما وی را نصیحت می‌کنیم و دلسوزیم و راضی نیستیم که کسی سرشکسته شود و ذلت کسی را طالب‌‌نیستیم. 

نظر شما درباره اختلاس 3 هزار میلیاردی چیست؟

آیت‌الله جوادی‌ آملی تعریف می‌کردند که زمانی مهمان مقام معظم رهبری بودند پسر ایشان یعنی آقا مجتبی هم بود. ایشان اشاره کرد که آقازاده به داخل برود و غذا بخورد و این به دلیل این بود که وی مهمان بیت‌المال بود و پسر آقا مهمان بیت‌المال به‌حساب نمی‌آمد. زعیم حکومت در رعایت بیت‌المال اینگونه عمل می‌کند و دیگری چهار تا بچه را مدیر عامل یا هیئت‌امنا می‌کند و این اختلاس عظیم اتفاق می‌افتد، این مسئله برای ما باعث تأسف است. 

این چه دست پلید کارشناسی یا کارنشناسی است که این وام‌های بدون نام و نشان را در اختیار افراد می‌گذارند؟

من جایی در سال گذشته در روزنامه‌ای خواندم که فردی وام گرفته و در پروژه‌اش خرج نکرده است و این شرم‌آور است و این باعث می‌شود نظام زیر سؤال برود.
آن کارشناس بانک یا رئیس بانک باید اعدام شوند و حقشان است. در زمان گذشته قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کسانی که بر‌ای کشور حکومت می‌کردند بردند و خوردند هیچ اتفاقی نیفتاد ولی در حال حاضر زعیم این کشور و نظام به این سادگی زندگی واین کشور را اداره می‌کند در حالی که از خود هیچ چیز ندارد. /916/د102/ع
ارسال نظرات