۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۳۲۸۸۴
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

انقلاب اسلامی موازنه قدرت در جهان را تغییر داده است

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: امروز موازنه قدرت در جهان به هم ریخته است و دشمنان به قدرت جمهوری اسلامی ایران در جهان اعتراف می‌کنند.
حجت الاسلام ميرباقري
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در همایش جنگ و دفاع در اندیشه‌های امام خمینی(ره) که در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با بیان این که انقلاب اسلامی احیاگر مجدد معنویت و اسلام در جهان بوده است، اظهار داشت: ما معتقدیم بعد از رنسانس هیچ انقلابی در جهان رخ نداد و تنها انقلابی که در جهان پدیدار شد، انقلاب اسلامی ایران بوده است.
انقلاب اسلامی یک انفجار معنوی از اعمال جامعه اسلامی بود
وی با بیان این که ما معتقدیم دو نوع قطب قدرت در جهان وجود دارد، اظهار داشت: قطب نخست، قدرت معنوی و قطب دیگر قدرت مادی است؛ در دوران کنونی درگیری بین اسلام و دنیای سکولار است و انقلابی که امام خمینی(ره) ایجاد کرد، یک انفجار معنوی از اعماق جامعه اسلامی بوده است.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: اندیشه‌های امام خمینی(ره) که مبانی نظری انقلاب اسلامی را شکل می‌دهد، توانست کارها را به پیش ببرد و مهم ترین این اندیشه‌ها ولایت فقیه بود که یک الگوی جدید برای جهان اسلام است.
وی با بیان این که امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را آغاز یک انقلاب بزرگ و یک حرکت جهانی می‌دانست که مقدمه عصر ظهور است، تصریح کرد: امام(ره) اعتقاد داشت انقلاب اسلامی یک تمدن جدید ایجاد می‌کند و خود را در این تمدن مدافع اسلام می‌دانست و این دفاع را هم تا مرز رفع فتنه در جهان ادامه می‌داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که امام(ره) بارها در سخنرانی‌های خود فرمودند که جنگ ما با دشمن برای صیانت ملی نیست بلکه برای ایجاد صیانت از دنیای اسلام است، یادآور شد: برداشت حضرت امام از قدرت به گونه دیگری بود و امام اعتقاد داشت که قدرت در دست خداوند است و ما به اندازه‌ای که دین خدا را یاری کنیم، خداوند نیز به ما کمک خواهد کرد.
مبنای کار امام در پیشبرد امور و جنگ
وی با بیان این که امام خمینی(ره) بر اساس همین اعتقادات، در مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تن به مبارزات مسلحانه سوسیالیستی نداد ، اظهار داشت: در تسخیر لانه جاسوسی نیز امام خمینی(ره) کار خود را مبتنی بر قواعد قدرت موجود در جهان پیش نبرد و در هشت سال دفاع مقدس نیز جنگ را مبتنی بر قدرت دیگری اداره کرد.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که امام خمینی(ره) هیچ گاه شروع‌کننده جنگ نبود، تصریح کرد: امام بزرگ ترین عارفان را در میدان جنگ تربیت کردند و اعتقاد داشتند که جنگ تحمیلی برای ما دو سر سود خواهد بود، چه به شهادت برسیم و چه پیروز شویم برای ما خوب خواهد بود، البته این عظمت حضرت امام را کسی به جز رهبر معظم انقلاب و نزدیکانی که با ایشان ارتباط داشتند درک نکرد.
وی با بیان این که امروز دشمنان به قدرت و تاثیرگذاری ایران در جهان اعتراف می‌کنند، اظهار داشت: اینکه پنج قدرت نظامی جهان به همراه یک قدرت اقتصادی در یک طرف میز مذاکره و جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در طرف دیگر میز بنشیند و آنها را وادار به عقب‌نشینی کند نشان از قدرت بالای جمهوری اسلامی است و نشان می‌دهد موازنه قدرت در جهان به هم ریخته است./990/پ202/ج
ارسال نظرات