۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۳۲۸۳۴
آیت‌الله یزدی:

قانون انتخابات نواقص بسیاری دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه به علت نبود قوانین مناسب انتخاباتی، دیده شده است که نمایندگان بعد از حضور در مجلس زمانی که درباره موضوعات اظهارنظر می‌کنند مسائل شخصی خودشان را هم در نظر می‌گیرند.
آيت الله محمد يزدي رييس جامعه مدرسين حوزه علميه قم
 
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد یزدی امروز در دیدار رییس مجلس، با تاکید بر اینکه مجلس باید تمرکز خود را بر تغییر قانون انتخابات بگذارد، گفت: در انتخابات مجلس که چند ماه پیش برگزار شد، از اول تا آخر مراحل نواقصی دیده شد که باید این مشکلات برطرف شود.
 این عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی ادامه داد: متاسفانه به علت نبود قوانین مناسب انتخاباتی، دیده شده است که نمایندگان بعد از حضور در مجلس زمانی که درباره موضوعات اظهارنظر می‌کنند مسائل شخصی خودشان را هم در نظر می‌گیرند.
 آیت‌الله یزدی نیز خواستار ارائه طرحی کارشناسی از سوی نمایندگان یا مرکز پژوهش‌های مجلس شد و افزود: هم‌اکنون قانون انتخابات با وجود الکترونیکی شدن نواقص بسیاری دارد، از این‌رو تغییر و اصلاح قانون امری ضروری است.
 علی لاریجانی نیز در این دیدار، با بیان اینکه تاکتیک و سیاست‌های کشورهای استکباری علیه ایران تغییر پیدا کرده است، تصریح کرد: در ۲ سال اخیر سیاست این کشورها افزایش فشار اقتصادی بر ایران و به تبع آن بر مردم بوده است.
 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هم‌اکنون کشورهای استکباری از تمام ظرفیت‌های منطقه‌ای خود علیه ملت ایران استفاده می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه اینگونه کشورها اقدامات زیادی علیه ایران انجام داده‌اند، اما مغلوب شده‌اند.
 وی با تاکید بر اینکه موضع‌گیری غربی‌ها در موضوع سوریه یک بغض قدیمی است، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود که در منطقه به غیر از حوادث کنونی اتفاقات جدیدی هم به‌وجود می‌آید. /924/د102/ج
ارسال نظرات