۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۳۲۳۰۳
گاردین:

رزمایش سپاه نمایش پیشرفت‌های ایران در صنعت موشکی بود

خبرگزاری رسا ـ روزنامه انگلیسی گاردین پس از اتمام رزمایش سپاه ایران به تحلیل آن پرداخت و نوشت: با توجه به اینکه ایران سالها با موانع زیادی از جمله تحریم مواجهه بود این رزمایش نمایش پیشرفت‌های ایران در صنعت موشکی و اقتدار نظامی این کشور است.
موشک

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به موفقیت آمیز بودن رزمایش سپاه ایران نوشت: سپاه، ده‎ها موشک اعم از موشک شهاب 3 و سجیل را آزمایش کرد که گفته می‌شود بردی برابر 2000 کیلومتر دارند و می‌توانند به اسرائیل برسند.

 

روزنامه انگلیسی گاردین افزود: اجرای این رزمایش به خاطر آغاز تحریم‎های نفتی غرب علیه ایران و واکنشی به افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس بود.

 

گاردین در ادامه با اشاره به حضور نظامی آمریکا در منطقه نوشت: آمریکا چندین پایگاه در خلیج فارس دارد و ناوگان پنجم دریایی آن در بحرین، با ایران 200 کیلومتر فاصله دارد؛ ضمن اینکه اسرائیل در 1000 کیلومتری ایران قرار دارد.

 

این روزنامه به نقل از مقامات سپاه اعلام کرد که ایران می‌تواند پایگاه‌های نظامی نزدیک آمریکا را تخریب کند و ظرف چند دقیقه پس از حمله اسرائیل، این رژیم را مورد حمله قرار دهد./982/ب903/ک

ارسال نظرات