۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۳۲۳۰۲

اختتامیه هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با سخنرانی دکتر حداد عادل و حجت الاسلام ابوترابی فرد امروز برگزار شد.
اختتامیه هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با سخنرانی دکتر حدادعادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز شانزدهم تیرماه برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام پور سیدآقایی دبیر همایش با اشاره به اینکه موسسه آینده روشن توسط جمعی از طلاب و روحانیان اداره می شود گفت: این موسسه کاملا طلبگی بوده و هیات امنای آن افرادی نظیر آیت الله مومن، حجت الاسلام ابوترابی وسرلشکر فیروزآبادی هستند.

 

وی با بیان اینکه شایعاتی که درباره موسسه آینده روشن مطرح شده بی اساس است افزود: این موسسه وابستگی به هیچ جریان و گروهی ندارد و فقط وابسته به مرجعیت حوزه های علمیه از میرزای شیرازی تا مراجع کنونی است.

 

همچنین در این مراسم روسای کمیسیون های ویژه همایش به ارائه گزارش مقالات ارائه شده در این همایش بین المللی دو روزه پرداختند.

 

لازم به ذکر است حجت الاسلام زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه کشور به عنوان دبیر کمیسیون ویژه بیداری اسلامی خیزش جهانی و زمینه سازی به ارائه گزارش این کمیسیون پرداخت.

 

وی نظارت حسی امام بر امت در دوران غیبت، نگرانی دشمنان از برقراری روابط بین مصر و ایران، گزارش از سیر تحول انقلاب اسلامی، نقش داشتن سه عامل «رهبری»، «کتاب و سنت» و «مردم» در پیروزی انقلاب، مراقبت خواص و روحانیان و دانشگاهیان و نویسندگان منطقه از انحراف انقلاب مردمی توسط دشمنان، ادامه انقلاب بحرین تا دستیابی به اهداف خود، متوقف شونده نبودن خیزش بحرین، محکوم کردن خواسته مسؤولان بحرین از رژیم صهیونیستی برای مداخله، تجلیل از شهدای مظلوم بحرین، مسئله حدیث منع خروج بر حاکم جائر و فتاوای مربوطه، شناساندن عوامل بیداری اسلامی و موتور محرک انقلابها و خیزشها، سه ویژگی «ژئو پلوتیک عربی »، «غلبه فقه سنی» و « پویا و در حال حرکت بودن خیزشها» برای انقلابهای عربی، نمونه کامل بودن انقلاب اسلامی برای خیزشهای منطقه، ضرورت داشتن رهبری حکیم و فرهیخته برای هدایت انقلابها، احیای مجدد هویت از دست رفته مسلمانان و حاکمیت اسلام، نقش قیام امام خمینی در بازنگری اندیشه فقهی خروج بر حاکم جائر را به عنوان چکیده مقالات این کمیسیون مطرح کرد.

 

لازم به ذکر است، سرلشگر حسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم به ارائه مقاله با موضوع هنر زمینه ساز مهدویت و انقلاب اسلامی پرداخته و با قرائت دعای فرج امام زمان(عج) خاتمه بخش این همایش بود. /959/پ202/ب

 

ارسال نظرات