۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۳۲۲۹۳

مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه بناب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اعیاد شعبانیه، چهل نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) بناب ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
حجت الاسلام صفايي، رييس دفتر عقيدتي سياسي ستاد فرماندهي کل قوا
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، همزمان با اعیاد شعبانیه، مراسم عمامه‌گذاری چهل نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب همچون سال‌های گذشته با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام غلامرضا صفایی، رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در سخنانی مهدویت و مساله انتظار را عامل پویایی شیعه و ایستادگی در برابر نظام سلطه دانست و اظهار داشت: غرب با درک نقش مبانی مهدویت در ایران اسلامی، به دنبال ترویج عقاید ضاله و التقاطی در مفاهیم مهدوی است.
 
 وی با تاکید بر این‌که انتظار مهدی موعود با گوشه‌نشینی منافات دارد، خاطرنشان کرد: از منظر احادیث و روایات وارده از سوی ائمه اطهار، مهدویت و انتظار درآخر الزمان زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) است، این‌که دنیا را باید پر از زشتی‌ها کرد تا حضرت ظهور کند، القائات غلط دشمنان است.
 
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا ادامه داد: حضرت مهدی(عج) زمان ظهور خواهد که بشر از لحاظ فکری و اعتقادی آماده پذیرش باشد، آن زمان با قدرت الهی سیاست، اقتصاد، فرهنگ اسلامی و در یک کلام قرآن را در گستره زمین حاکم خواهد کرد.
 
وی تشکیل حکومت جهانی را آمال و آروزی مهدی‌باوران حقیقی دانست و افزود: طلاب حوزه‌های علمیه به‌عنوان سربازان امام زمان(عج) در دوران غیبت کبری، رسالت خطیری در تبلیغ مبانی مهدوی و ارزشی بر عهده دارند، مبادا لباس روحانیت حجابی برای ما شود، حضرت نیازمند سرباز حقیقی است.
 
حجت‌الاسلام صفایی انقلاب اسلامی ایران را زمینه‌ساز ظهور منجی آخرالزمان دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و احیای فرائض دینی به ویژه اصل ولایت فقیه، زمینه برای رشد فکری آحاد جامعه برای درک مساله ظهور فراهم شده است، رسالت امروز تبعیت از ولی فقیه به‌عنوان نائب امام عصر(عج) در دوران غیبت است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وظایف دوران طلبگی و رسالت طلاب معمم پرداخت و اظهار داشت: طلابی که به لباس مقدس روحانیت ملبس می‌شوند، بایستی در رفتار، آداب و گفتار خود حساس باشند، مردم احکام و فرائش اسلامی را با چگونگی منش روحانیان ارزیابی و دریافت می کنند.
 
 رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تهذیب نفس و تقوا را لازمه موفقیت روحانیت در عرصه تبلیغ دین رسول الله دانست و افزود: در دنیای پرآشوب و متلاطم، طلاب بایستی با خودسازی و مطالعه بیشتر به سلاح علم و تقوا مسلح و تجهیز شوند و پاسخگوی شبهات القائی دشمنان اسلام باشند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح توطئه‌های مختلف استکبار جهانی علیه نظام ولایی ایران اظهار داشت: امروز غرب به ویژه آمریکا ادعا دارد که به طرف جهانی شدن پیش می‌رود، که مورد قبول ما نیز است، اما اینکه تاریخ به کجا ختم می‌شود اصلی‌ترین مشکل ما با آنهاست.
 
حجت‌الاسلام صفایی ادامه داد: دیدگاه ادیان آسمانی و قرآن این است که در آخرالزمان بندگان صالح روی زمین حکومت خواهند کرد، آیا جنایاتی که آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه خاورمیانه مرتکب شده‌اند، مصدق ادعای حکومت‌ جهانی آمریکا است، قطعا با ظهور منجی آخرالزمان اثری از فتنه‌ها و جنایات آمریکایی در جهان نخواهد بود./935/پ203/س
ارسال نظرات