۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۳۲۲۲۶
محمد مرسی در گفت وگوی تلفنی با احمدی نژاد:

ایران و مصر در کنار هم به سوی تحقق همه امیدهای دو ملت پیش خواهند رفت

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور کشورمان در گفت‎وگو با محمد مرسی اظهار داشت: امیدوارم در دوره جدید و با مدیریت جنابعالی شاهد پیشرفت، عزت و شکوفایی هر چه بیشتر ملت عزیز مصر باشیم.
پرچم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر محمود احمدی نژاد در گفت‎وگوی تلفنی با محمد مرسی، ضمن تبریک انتخاب وی به ریاست جمهوری مصر و آرزوی موفقیت، پیشرفت و رفاه برای مردم این کشور تاکید کرد: مسلمانان می‌توانند با تکیه بر احکام متعالی و مترقی اسلام عزیز، جامعه‌ای نمونه و الگو به جهانیان عرضه کنند.

 

احمدی نژاد گفت:  ایران آماده انتقال توانمندی‌ها،‌ دستاوردها و تجارب خود در عرصه‌های مختلف علمی، تکنولوژیک، صنعتی و اقتصادی برای رشد و پیشرفت ملت مصر است.

 

وی افزود: ایران برای افزایش سطح روابط و همکاری‌ها و تبادل نظر در زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با مصر، محدودیتی نداشته و از گسترش مراودات با دولت و ملت مصر استقبال می‌کند.

 

رییس جمهور ضمن دعوت از محمد مرسی برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، تصریح کرد: حضور جنابعالی به عنوان رییس فعلی جنبش عدم تعهد در اجلاس تهران، در پیشبرد مذاکرات و مصوبات موثر است. 

 

 

 

 

 

محمد مرسی رئیس جمهور مصر نیز در این گفت‎وگوی تلفنی با تشکر از ابراز محبت رییس جمهور، دولت و ملت ایران نسبت به ملت مصر، اظهار داشت: ایران و مصر در کنار هم به سوی تحقق همه آمال و امیدهای دو ملت به پیش خواهند رفت. 

 

مرسی با اظهار امیدواری از اینکه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران با رییس جمهور کشورمان دیدار کند، تاکید کرد: جنبش عدم تعهد، مجموعه مهمی است که به منزله یک چتر، تعداد زیادی از کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای جهان را تحت پوشش خود گرفته و امیدوارم شاهد تحقق هر چه بیشتر و سریعتر اهداف این سازمان بین المللی باشیم. 

 

 

رییس جمهور مصر از دکتر احمدی نژاد خواست تا سلام، دوستی و محبت وی و ملت مصر را به رهبری و ملت ایران تقدیم کند./982/ب902/ک

 

ارسال نظرات