۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۳۲۲۱۴
مدیر حوزه علمیه بناب:

اهداف طلبگی در حوزه ‌های علمیه مطرح شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی گفت: خانواده‌ها نقش بسزایی در نگرش طلاب نسبت به اهداف تحصیل در حوزه طلاب بر عهده دارند.
حجت الاسلام عبدالمجيد باقري بنابي، مدير حوزه علميه بناب

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری بنابی، تولیت حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب امروز در جمع خانواده طلاب این مرکز علوم دینی با تاکید بر شناخت صحیح از جایگاه و شان طلبه اظهار داشت: اجر معنوی خدمت به طلاب به‌عنوان سربازان امام زمان(عج) بسیار عظیم و ماندگار است.

 

وی با تاکید بر توجه خانواده‌ها نسبت به رفع دغدغه‌های تحصیلی، مسائل روحی و روانی و همچنین اخلاقی طلاب خاطرنشان کرد: باید سعی کرد همان انگیزه و نشاط اولیه طلاب ورودی جدید حفظ و تقویت شود، انگیزه و اشتیاق سربازان امام زمان نباید در ادامه تحصیل فروکش کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی بر لزوم تبیین صحیح اهداف طلبگی تاکید کرد و گفت: خانواده‌ها نقش بسزایی در نگرش طلاب نسبت به اهداف تحصیل در حوزه  طلاب بر عهده دارند، مبادا این‌گونه القاء ورود به حوزه، وسیله‌ای برای تامین معاش و یا دستیابی به پست و مقام است.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب تصریح کرد: حوزه نهایت تلاش خود را برای تربیت دینی طلاب و ایجاد آمادگی برای ورود به عرصه‌های تبلیغی دارد، اما بخشی دیگر از این جریان بر عهده خانواده‌هاست که بایستی نگرش خود نسب به دوران قبل از ورود به حوزه فرزندان خود را تغییر دهند.

 

وی با اشاره به این‌که رشد علمی و معنوی اخلاقی طلاب باید توأمان باشد، افزود: لزوم مراقبت‌های اصولی و خیرخواهانه مدیران مدارس از سوی خانواده‌ها امری انکارناپذیر است، بیش از آنکه امر و نهی گفتاری مطرح باشد باید در عمل طلاب را نصیحت و تربیت کرد.

 

مدیر مدرسه علمیه بناب با اشاره به تبلیغات مسموم رسانه‌های خارجی و عده‌ای ناآگاه در داخل علیه روحانیت اظهار داشت: نباید چنین تبلیغات کاذبی خانواده‌ها و طلاب را در مسیر حق و حقیقت خود مایوس کند، ارزش و جایگاه سرباز امام زمان(عج) فراتر از توجهبه چنین مسائل جزئی است./935/پ202/ب

 

ارسال نظرات