۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۳۲۰۴۸
امام جمعه بناب:

اولویت در ترویج عفاف و حجاب، کار فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام باقری بنابی با اشاره به این‌که بناب به‌عنوان شهری حوزوی و عالم‌پرور شناخته می شود، گفت: وضعیت کنونی حجاب شایسته شأن و جایگاه این شهر نیست.
امام جمعه بناب
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب امروز در جمع تعدادی از علما و روحانیان این شهر با تاکید بر مقابله جدی با ناهنجاری‌های اخلاقی و عقیدتی در جامعه اظهار داشت: اگر خود را مسلمان و شیعه علی(ع) می‌دانیم، نباید در برابر معضلات اجتماعی از جمله بدحجابی و بی‌عفتی در جامعه بی‌تفاوت باشیم.
 
وی با اشاره به این‌که بناب به‌عنوان شهری حوزوی و عالم‌پرور شناخته می شود، گفت: رهبر معظم انقلاب و مقامات ارشد کشور عنایت خاصی به حوزه علمیه این شهرستان دارند، اما وضعیت کنونی حجاب شایسته شأن و جایگاه این شهر نیست.
 
وی با اشاره به این‌که اجرای واقعی فرایض دینی مورد غفلت واقع شده است، تصریح کرد: اولویت در ترویج عفاف و حجاب، کار فرهنگی است؛ اما گاهی مشاهده می‌شود برخی به صورت سازمان یافته و هدایت شده از سوی دشمنان اسلام برای ضربه به اعتقادات دینی جوانان اقدام به حرمت شکنی و بدحجابی می‌کنند.
 
امام جمعه بناب برخورد قانونی با هنجارشکنان اجتماعی و اخلاقی در جامعه را خواستار شد و گفت: هنجارشکنان عفت عمومی با انجام خلاف شرع سبب ترویج فساد در جامعه می‌شوند، از این رو نهادهای قضایی بایستی خارج از نوبت به جرایم آنان رسیدگی کند.
 
حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر رسالت حوزه‌های علمیه در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: وظیفه دولت و دستگاه قضایی حمایت از مبلغان دینی برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، باید دانست که بی عفتی و بدحجابی توطئه ای دیگر از سوی فتنه‌گران است.
 
وی از طرح های موقت و مقطعی برخورد با مظاهر بدحجابی انتقاد کرد و تصریح کرد: معضل بدحجابی بایستی به صورت ریشه ای رفع شود، بدحجابی به شدت شهر مذهبی بناب را تهدید می کند، مردم بایستی به صورت خودجوش همت کرده و چاره اندیشی کنند، چراکه طرح های مقطعی برخورد با مظاهر بدحجابی بی فایده بوده است.
 
امام جمعه بناب در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه علما و روحانیان این شهر در ترویج فرهنگ پرداخت زکات شد و اظهار داشت: محصولی که زکاتش پرداخت نشده باشد، مشکل دارد، مال حرام آفت جامعه ما است که خانه و خانواده را ویران می‌کند و بلای دامنگیر جامعه می‌شود./935/پ203/ب
ارسال نظرات