۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۳۱۹۶۵
همزمان با نیمه شعبان؛

مراسم عمامه گذاری طلاب بناب برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) تعدادی از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب معمم خواهند شد.
مراسم عمامه گذاري طلاب
 
حجت الاسلام علیرضا رضوی، معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: همچون سال‌های گذشته جشن بزرگ انتظار و مراسم عمامه گذاری جمعی از سربازان امام زمان(عج) در مصلی اعظم شهرستان بناب برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این مراسم معنوی که با حضور مسؤولین کشوری، استانی و منطقه ای و عموم اقشار مختلف مردم مؤمن و متدین بناب همراه خواهد بود، بیش از 30 طلبه این مرکز علوم دینی ملبس به لباس مقدس روحانیت خواهند شد.
به گفته معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب مراسم عمامه گذاری طلاب این مرکز از ساعت 17 روز پنجشنبه هفته جاری مصادف با 15 شعبان سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) با حضور حجت الاسلام والمسلمین قریشی، نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، مدیران کل استان‌ و نماینده دفتر مقام معظم رهبری برگزار می شود.
حجت الاسلام رضوی با بیان این‌که مراسم عمامه گذاری طلاب بناب، همه ساله همزمان با نیمه شعبان در مصلای این شهر برگزار می شود، گفت: صبح روز نیمه شعبان نیز گردهمایی ویژه پدران طلاب حوزه علمیه بناب با تولیت این مرکز علوم دینی برگزار خواهد شد.
وی افزود: این نشست صمیمی با حضور و سخنرانی حجت الاسلام عبدالمجید باقری بنابی و همچنین با هدف آشنایی خانواده‌های طلاب با جایگاه و شأن روحانیت و تعامل با فرزندان طلبه برگزار می شود.
معاون فرهنگی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح سیستم اخلاقی و تربیتی این مرکز آموزش علوم دینی پرداخت و اظهار داشت: این‎که برای تمامی طلاب از بدو ورود به حوزه برنامه های اخلاقی، تربیتی و تهذیبی پیش بینی شده است، به‌گونه‌ای که هر طلبه ورودی جدید در بناب ماه اول تحصیل خود در پایه اول را با حضور در کلاس های اخلاقی و آشنایی با آداب طلبگی سپری می کند.
حجت الاسلام رضوی با بیان این‎که برنامه های اخلاقی این مرکز تنها به طلاب پایه اول منحصر نمی شود، ادامه داد: طلاب پایه دوم هر هفته یک جلسه، طلاب پایه های سه و چهار به صورت مشترک و همچنین طلاب پایه 5 به بالا به صورت هفته‌ای در جلسات اخلاقی و تربیتی اسلام حضور می یابند.
وی با بیان این‎که جلسات اخلاقی حوزه علمیه بناب در طول سال تداوم دارد افزود: هر ماه یک جلسه مشترک نیز برای تمامی طلاب پایه تحصیلی با حضور حجت الاسلام باقری بنابی، مدیر و استاد اخلاق حوزه برگزار می شود که همواره با نتایج ارزشمندی همراه است.
حجت الاسلام رضوی دعوت دوره ای از اساتید اخلاق حوزوی، برگزاری اردوهای زیارتی به شهرهای قم و مشهدمقدس، اجرای مسابقات کتابخوانی، برگزاری دوره های سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری را از دیگر فعالیت های فرهنگی، تربیتی و تهذیبی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب برشمرد./935/ت302/ب
ارسال نظرات