۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۳۱۸۴۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تحریم‌ها فرصتی برای خودکفایی کشور است/ در مساله گرانی به دنبال بهانه جویی نباشیم

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تحریم‌های دشمنان نظام را فرصتی برای خودکفایی و رفع ایرادهای اقتصادی کشور دانست و گفت: دست روی دست گذاشتن و منتظر نتایج مذاکرات شدن مشکلی را حل نمی‌کند.
محسن رضايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز، با اشاره به به این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌هاست که دغدغه اقتصادی نظام را دارند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چهار سال است که مساله اقتصاد را با نامگذاری سالیانه مورد توجه جدی قرار داده اند.

رضایی با اشاره به این‌که تحقق شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیازمند عزم همگانی است، افزود: تصویب سیاست‌های کلی تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی چارچوبی برای برنامه ریزی و تقویت این عرصه است، پس از تدوین این سیاست‌ها در مجمع، با نظر رهبر معظم انقلاب مجلس و دولت در چارچوب این سیاست‌ها برنامه‌ریزی و قانون گذاری خواهند کرد.

وی حمایت از بخش خصوصی، تولیدکنندگان داخلی و سرمایه‌گذاران را از مهم ترین اصول لازم برای تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: اقتصاد پدیده ای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که برای تحقق آن بایستی همه مشارکت داشته باشند، پیوند میان مردم و اقتصاد و نقش هر فرد به‌ عنوان یک کار آفرین ضرورتی مهم در تولید ملی محسوب می شود.

وی بر ترسیم اقتصاد مردمی در کشور برای نقش‌آفرینی عموم در تولید و اقتصاد تاکید کرد و افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور برای ارتقای تولید ملی استفاده کرد، 10 درصد امکاناتی را که امروز داریم در زمان جنگ تحمیلی نداشتیم، امروز کارخانجات بزرگی در کشور داریم که مولد تولید و پویایی اقتصاد کشور هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که تحریم‌های دشمنان نظام، فرصتی برای خودکفایی و رفع ایرادهای اقتصادی کشور است، اظهار داشت: تحریم ها فرصتی است که ما دست به زانوی خود گرفته و وضعیت اقتصاد کشور را بهبود بخشیم.

وی با تاکید بر این‎که گرانی‌های اخیر و وضعیت اقتصادی امروز حاصل تحریم های غرب نیست، تصریح کرد: باید از این دست بهانه‌جویی‌ها پرهیز کرد، درست است که در تحریم‌ هستیم اما این چیز جدیدی نیست باید از تجریه‌ها استفاده کرد و آنها را به کار بست، دست روی دست گذاشتن و منتظر نتایج مذاکرات شدن مشکلی را حل نمی‌کند

رضایی با تاکید بر اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌هایی برای وادار کردن غرب به عقب‌نشینی، گفت: غرب باید حق ایران در برخورداری از انرژی صلح‌ آمیز هسته‌ای را به رسمیت بشناسند و دست از تحریم‌ها علیه ایران بردارد، دشمنان بدانند که ملت ایران با پشتیبانی از نظام اسلامی و ولایت فقیه در هر زمان و مکان که لازم باشد در صحنه حضور خواهند داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منطقه آذربایجان به‌ویژه شهیدان باکری‌ها، یاغچیان، تجلایی و شفیع‌زاده اظهار داشت: ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی نیز در دوران دفاع مقدس ملجاء رزمندگان بودند؛ نقش بزرگانی چون آیت‌الله قاضی، مدنی، مشکینی و ملکوتی بسیار ارزنده و محوری بود.

وی با اشاره به نقش آیت‌الله شبستری در پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: پاسداری و دفاع از اسلام و انقلاب زمان و لباس خاص ندارد، بلکه هر کس در دلش ذره‌ای ایمان و علاقه به ایران اسلامی هست با قلم، زبان، گام‌ها، اندیشه و حرکت خود از آن دفاع کرده و اجازه تعرض به آن را نمی‌دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تقدیر از تجمع اخیر مردم تبریز در مقابل سرکنسولگری جمهوری آذربایجان در اعتراض به مسابقات یورو ویژن اظهار داشت: ملت آذربایجان‌ با تدبیر نماینده ولی فقیه در استان موجب عقب‌نشینی باکو در رژه رژه همجنس‌بازان شدند و امروز شاهدیم حرکت آگاهانه مردم تبریز عاملی در گسترش حرکت‌های ضداسلامی دولت باکو و بیداری در این کشور است./935/پ203/ج
ارسال نظرات