۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۳۱۸۲۶
از سوی مرکز فقهی ائمه اطهار؛

چالش های فراروی فقه اهل بیت در مورد حقوق بشر بررسی می شود

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی- تخصصی «بررسی و پاسخ دهی به شبهات، چالش ها و پرسش های فراروی فقه اهل بیت(علیهم السلام) در مقوله حقوق بشر» از سوی کمسیون حقوق بشر اسلامی و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار می شود.
دوره آموزشي



به گزارش خبرگزاری رسا، کمیسیون حقوق بشر اسلامی و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) دوره آموزشی فشرده چالش های فراروی فقه اهل بیت در مقوله حقوق بشر و پاسخ دهی به شبهات موجود در این زمینه را برگزار می کند.

بر اساس این گزارش، با توجه به ضرورت تبیین ظرفیت های شایسته فقه اسلامی برای ساماندهی بهینه جامعه بشری، لزوم پاسخ دهی مستمر به شبهات و پرسش های طرح شده در عرصه حقوق بشر و در جهت ارتقای توانمندی های علمی دانش پژوهان فقه اسلامی این دوره آموزشی از تاریخ 10 تا 14 تیر ماه در دو نوبت صبح و عصر در مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام برگزار می شود.

اتمام سطح سه حوزه علمیه، داشتن سوابق علمی و پژوهشی، ارایه یک تحقیق در زمینه موضوعات مورد بحث در این دوره از شرایط شرکت در این دوره است.

محورهای موضوعی مورد بررسی در این دوره که هر یک فروع مختلف و فنی تخصصی دارند عبارتند از مفاهیم پایه(کرامت انسانی، منع تبعیض)، حق مشارکت سیاسی، عدالت کیفری، حقوق زن و خانواده، حقوق کودک، آزادی نظر، آزادی بیان، آزادی عقیده، حقوق اقلیت ها، محدوده های حقوق و آزادی های بشر. /916/د102/ع



ارسال نظرات