۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۷۴۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

دفاع عملی آیت الله بهشتی از انقلاب اسلامی منافقان را آزار می‌داد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ولایت‌مداری و دفاع عملی از انقلاب اسلامی را از ویژگی‌های شهید بهشتی دانست و گفت: شهادت آیت الله بهشتی رسوایی چهره منافقان را به‌دنبال داشت.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
حجت الاسلام ناصر حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که همزمان با سالروز شهادت آیت الله بهشتی ترتیب یافت، اظهار داشت: حادثه تروریستی هفتم تیر سال 60 ثابت کرد که ایران بزرگ ‌ترین قربانی تروریسم جهانی است، با این‌حال غرب همواره ایران را متهم به نقش حقوق بشر می‌کند.

حجت الاسلام حاجی‌زاده ادامه داد: متاسفانه کسانی که دم از مبارزه با تروریسم می زنند، خود حامیان اصلی تروریست ها هستند، شهادت بزرگانی چون شهید بهشتی، مطهری، باهنر، رجایی، مفتح و ده ها شهید از شخصیت های علمی کشور نشان از کینه توزی دشمن نسبت به انقلاب و اهداف والای آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ولایت‌مداری، دفاع عملی از انقلاب اسلامی، تدین، تقوا و پرهیزگاری را از مهم‌ترین ویژگی های شخصیتی شهید بهشتی برشمرد و گفت: دشمن با شناخت دقیق و کارشناسانه به سراغ کسی رفت که مغز متفکر نظام اسلامی بود، چراکه دیدگاه‌های علمی و فقهی او به عنوان یک اندیشمند بزرگ اسلامی در معماری انقلاب بسیار مهم و تاثیرگذار بود.

حجت الاسلام حاجی زاده با ابراز تأسف از این‌که افکار و آرمان‌ها و ابعاد شخصیتی شهید بهشتی به درستی برای جامعه به ویژه جوانان به خوبی تبیین نشده است، خاطرنشان کرد: شهید بهشتی مظهر عدالت و حقانیت بود و در زمان حیات خود مظلومانه زیست و همان گونه که امام راحل فرمودند؛ خاری در چشم دشمنان نظام و اسلام بود.

وی با اشاره به این‌که جریان زندگی شهید بهشتی درس بزرگی برای مسؤولان نظام و عموم مردم مسلمان است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی مخدوش‌کردن چهره روحانیت مجاهد و آگاه به زمان بوده است، شهادت آیت الله بهشتی این واقعیت را بر همگان آشکار کرد که منافقان همواره در چهره و جایگاه دوست به نظام نزدیک می شوند و در نهایت ضربه خود را به انقلاب اسلامی وارد می‌کنند.

امام جمعه اهر خاطرنشان کرد: حادثه تلخ هفتم تیر سال 60 نشان داد که گروهک فرقان با این که جلسات متعدد تفسیر قرآن برپا می کردند و اعتماد بسیاری از مردم را به خود جلب کرده بودند، اما از آنجایی که تفسیر غلطی از قرآن داشتند، نتوانستند نور ولایت و روحانیت آگاه و اصیل را تحمل کنند.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به حوادث روزهای قبل و بعد از واقعه تلخ هفتم تیر سال 60 بیاندازیم، خواهیم دید که آن دوران عبرت های ماندگاری برای ملت ایران به ارمغان گذاشت، عزل بنی صدر شش روز قبل از حادثه هفتم تیر و ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر یک روز قبل از انفجار دفتر حزب جمهوری و فرار بنی صدر و مسعود رجوی به فرانسه یک ماه پس از حادثه، همه از برنامه ریزی منافقان برای براندازی نظام حکایت می‌کرد.

عضو شورای مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که شهادت دکتر بهشتی رسوایی چهره منافقان را به‌دنبال داشت، گفت: این حادثه نشان از اوج مظلومیت و حقانیت شهید بهشتی دارد، چراکه ایشان قبل از شهادت مورد آماج حملات تبلیغی و شعارهای منافقان داخلی و برخی از عوام قرار گرفته بودند./935/ت302/س
ارسال نظرات