۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۱۶۰۹
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

احزاب و سیاسیون تمایلات گروهی و نفسانی را کنار بگذارند و از رهبری تبعیت کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان راه برون رفت از مشکلات سیاسی کشور را عمل به مطالبات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: دشمنان برای اختلاف در جامعه برنامه ریزی می‌کنند و احزاب و گروه‌ها باید تمایلات نفسانی خود را کنار گذاشته و حول محور نظام اسلامی و رهبری با هم متحد شوند.
حجت الاسلام والمسلمين نعيم آبادي حجت الاسلام والمسلمين غلامعلي نعيم آبادي، نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان


حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اخلاق و اندیشه را نیاز جوامع بشری دانست و گفت: ضعف‌های اخلاقی بشری و از دست دادن ماهیت انسانی به خاطر عدم توجه به این دو عنصر حیاتی است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان این‌که فلسفه بعثت انبیا الهی و اسلام ایجاد اخلاق در میان جوامع بشری است، ابراز داشت: اگر این مساله در بین امت‌ها جا بیفتد و ملت ها متکی به این صفت والا شوند بسیاری از مشکلات آنها برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم آبادی با بیان این‌که سقوط انسان‌ها به سبب از دست دادن ماهیت انسانی و فاصله گرفتن از فطرت الهی است، اظهار کرد: انسان دارای ویژگی‌هایی است که با آنها شناخته می‌شود که در رأس آنها اخلاق و علم است و عمل به این دو مایه نجات جوامع بشری است.

وی با بیان این‌که ریشه نزاع‌های بشری خودخواهی و تکبر است، بر لزوم اخلاق محوری در جوامع بشری تأکید و ابراز کرد: اگر فلسفه بعثت در جهان محقق شود و جا بیفتد اختلافات و مشکلات جوامع بشری از بین خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: اگر بشر به اخلاق الهی خود را نزدیک کرده و از اخلاق غربی که اصالت را به سود و منفعت طلبی تغییر می‌دهند فاصله بگیرد، در راه رسیدن به فطرت الهی قدم برداشته است.

برخی از احزاب به رهنمودهای رهبری در رابطه با وحدت توجه نمی‌کنند

وی در ادامه بر اتحاد و یکپارچگی ملت‌های مسلمان تأکید کرد و گفت: تفرقه در بین قومیت‌های مذهبی از گذشته تاکنون وجود داشته که این امر ناشی از درک غلط جوامع اسلامی از یکدیگر است و سبب می‌شود تا دشمنان از این نوع برخوردها در راه رسیدن به اهداف شوم خود بهره‌برداری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم آبادی با بیان این‌که برخی از احزاب به رهنمودهای رهبری در رابطه با وحدت داخلی توجه نمی‌کنند، راه نجات کشور از توطئه‌ها را عمل به فرامین رهبری دانست و ابراز کرد: دشمن چندین سال است بر روی اختلافات داخلی برنامه ریزی می‌کند و احزاب و گروه‌ها باید تمایلات نفسانی خود را کنار گذاشته و حول محور نظام اسلامی و رهبری با هم متحد شوند.

امام جمعه بندر عباس به توطئه‌های استکبار برای اختلاف در بین امت‌‌‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی هرجا می خواهد نقشه‌های شوم خود را پیاده کند به تفرقه افکنی در میان امت‌های اسلامی می‌پردازد، در عراق جنگ شیعه و سنی به راه می‌اندازد و خاندان سعودی بحث خطر تشیع را در بین اهل سنت مطرح می‌کنند تا از این راه‌ها به خواسته‌های خود برسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم آبادی در پایان عنوان کرد: اختلافات ریشه عقلانی و مذهبی ندارد بلکه برگرفته از هواهای نفسانی است و هرکس بر این اختلافات پافشاری می‌کند از روی تمایلات نفسانی است نه هدایت‌های الهی و تنها راه نجات جوامع وحدت است./927/ت302/ج

ارسال نظرات