۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۱۳۱۵۹۲

طلاب حوزه علمیه بناب عازم مشهد مقدس شدند

خبرگزاری رسا ـ اردوی سیاحتی و زیارتی سالانه طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب به مقصد مشهد مقدس آغاز شد.
بارگاه ملكوتي امام هشتم شيعيان/امام رضا(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بیش از 90 طلبه و استاد حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب در قالب اردوی سالانه این مرکز علوم دینی، برای زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) عازم مشهدمقدس شدند.

این کاروان زیارتی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالمجید باقری‌بنابی، تولیت و مدیر حوزه علمیه بناب همراه است، با برگزاری جلسات اخلاقی، مولودی‌خوانی و همچنین دیدار با علما و بازدید از مدارس علمیه شهر مشهد اواخر هفته جاری به سمت باز خواهد گشت.

بنا بر این گزارش، اردوی سیاحتی و زیارتی طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب همه ساله در تیر ماه با هدف آشنایی طلاب با آداب سفر، بهره‌مندی از فضائل معنوی زیارت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و همچنین حضور طلاب در جلسات اخلاقی و عقیدتی برگزار می شود.

همچنین هفته آینده 100 نفر از طلاب مجرد و متاهل حوزه علمیه طالبیه برای زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان عازم مشهدمقدس خواهند شد، این اردوی زیارتی نیز با حضور مدیران و اساتید این مرکز علوم اسلامی همراه خواهد بود.

به گفته حجت الاسلام سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز دیدار با مراجع و علما، بازدید از مدارس علمیه موفق و نمونه، برگزاری نشست‌های اعتقادی و مذهبی و همچنین زیارت بارگاه ملکوتی هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت از مهم‌ترین برنامه‌های این اردو خواهد بود.

وی همچنین از برگزاری اردوی زیارتی عتبات عالیات ویژه طلاب نمونه حوزه علمیه طالبیه خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پایان امتحانات پایان سال تحصیلی، این مرکز علوم دینی در نظر دارد تا یک نفر از طلاب ممتاز در تمامی پایه های تحصیلی را به صورت رایگان عازم سفر معنوی عتبات عالیات کند.

حجت الاسلام سیدی ثانی ادامه داد: نحوه ارزیابی و انتخاب طلاب برگزیده با محاسبه میانگین معدل سال گذشته و معدل ترم اول خواهد بود، افزون بر این که تمامی طلاب مشغول به تحصیل در مدرسه طالبیه با تأیید مدیریت و معاونت تهذیب می توانند در اردوی زیارتی شرکت کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات