۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۱۳۰۸۸۹
در سالروز شهادت امام موسی کاظم؛

حضور شش میلیون زائر سوگوار در کاظمین

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس امامین کاظمین از حضور بیش از شش میلیون زائر در این شهر برای برگزاری باشکوه مراسم عزاداری سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) خبر داد.
امام کاظم (ع) کاظمين


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا به کاظمین، در حالی که پیاده روی عاشقان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت از شهرهای مختلف عراق به سوی کاظمین جهت حضور در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) همچنان ادامه دارد، تولیت آستان مقدس این امام همام پیش بینی کرد بیش از شش میلیون زائر در شهر کاظمین حضور یابند.

فاضل الانباری، دبیرکل عتبات مقدس کاظمین در گفت‎وگو با خبرنگاران از حضور روزانه 12 هزار زائر از کشورهای خارجی در کاظمین خبر داد و پیش بینی کرد که بیش از شش میلیون زائر در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) حضور یابند.

وی افزود: حضور گسترده زائران خارجی، مراسم سوگواری شهادت امام موسی کاظم (ع) را نسبت به سال های گذشته متفاوت کرده است، متاسفانه وضعیت خدمات رسانی به زائران در کاظمین شایسته آنان نیست و باید برنامه ریزی گسترده ای برای سال های آینده انجام داد.

خبر دیگر از مراسم سوگواری هفتمین ستاره تابناک آسمان هدایت و ولایت اینکه حجت الاسلام شیخ همام حمودی از رهبران مجلس اعلای اسلامی و رییس کمیسیون روابط خارجه پارلمان عراق، صبح امروز در میان زائرانی که با پای پیاده به سوی کاظمین روانه شده اند، حضور یافت.

وی با حضور در میان زائران امام موسی کاظم (ع) که از شهرهای مختلف عراق با پای پیاده به سوی کاظمین روانه شده اند از حضور پرشور آنان تقدیر کرد و تلاش هیئت های عزاداری، نیروهای امنیتی و ارگان های دولتی برای برگزاری باشکوه این مراسم را ستودنی خواند./980/ب911/ک



ارسال نظرات