۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۱۳۰۸۲۵
پیاده روی شیعیان به سوی کاظمین با وجود انفجارهای تروریستی؛

شهروندان عراقی: تروریست‎ها نمی توانند ما را از شعائر مذهبی باز دارد

خبرگزاری رسا ـ عاشقان و سوگواران اهل بیت (ع) با وجود انفجارهای تروریستی روز گذشته در عراق همچنان به پیاده روی به سوی کاظمین برای حضور در مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم (ع) ادامه می دهند.
پياده روي شيعيان به سوي کاظمين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عاشقان و سوگواران خاندان عصمت و طهارت در عراق با وجود انفجارهای تروریستی روز گذشته و تهدیداتی که گروه های تروریستی علیه آنان می کنند از پیاده روی به سمت کاظمین دست برنداشته و همچنان با عزم و اراده ای شکست ناپذیر برای برگزاری عزاداری سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و تجدید بیعت با اهل بیت (ع) به سوی کاظمین پیاده روی می کنند.

با وجود آنکه بیش از سیصد تن از زائران امام موسی کاظم (ع) در جنایت های تروریستی روز گذشته در شهرهای مختلف عراق شهید و زخمی شده اند، اما دوستداران اهل بیت (ع) همچنان در حال پیاده روی به سوی کاظمین هستند تا در روز شهادت این امام همام در حرم کاظمین حضور یافته و در این حرم مطهر سوگواری کنند.

برخی از شهروندان عراقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در این کشور با اشاره به اینکه احتمال بروز عملیات تروریستی علیه زائران کاظمین همچنان ادامه دارد، تاکید کردند که از مرگ نمی هراسند و به پیاده روی برای زیارت بارگاه ملکوتی امام موسی کاظم (ع) ادامه می دهند.

برخی دیگر از شهروندان نیز که قصد حضور در کاظمین را نداشتند، پس از جنایت های تروریستی روز گذشته علیه زائران امام موسی کاظم (ع) با خودرو به 50 کیلومتری بغداد رفتند تا از این مکان با پای پیاده به سوی کاظمین رفته و در مراسم عزاداری شهادت هفتمین اختر تابناک آسمان هدایت و ولایت حضور پیدا کنند.

این افراد نیز هدف خود را از پیاده روی و حضور در مراسم عزاداری امام موسی کاظم(ع) را پاسخی محکم به تروریست ها عنوان کردند و اظهار داشتند که دشمنان اهل بیت (ع) با این جنایت ها نمی توانند از برگزاری شعائر مذهبی شیعیان جلوگیری کنند.

مسوولان شهر کاظمین احتمال می دهند که بیش از 5 میلیون زائر در مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم (ع) در این شهر حضور یابند و از عزاداران خواستند به دور از مسائل سیاسی به سوگواری بپردازند و از استفاده از این مراسم معنوی جهت اهداف سیاسی خودداری ورزند.

پیاده روی عاشقان اهل بیت (ع) از سراسر عراق در حالی صورت می گیرد که گرمای طاقت فرسایی بر این کشور حاکم است و اداره هواشناسی این کشور پیش بینی کرد دما در شهر کاظمین در روز شهادت امام موسی کاظم (ع) به 46 درجه برسد./980/ب911/ک


ارسال نظرات