۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۳۰۵۱۰
در آستانه شهادت امام موسی کاظم(ع) رخ داد؛

حمله تروریستی به زائران کاظمین

خبرگزاری رسا ـ منابع امنیتی عراق از مجروح شدن دو زائر ایرانی در حمله تروریستی به شهر کاظمین خبر دادند.
حرم مطهر امام جواد در کاظمين


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس و منابع بیمارستانی عراق از کشته شدن دست‌کم شش نفر و زخمی شدن حدود چهل تن دیگر بر اثر اصابت دوگلوله خمپاره به به میدان قریش در کاظمین که مملو از زائران شیعه بود خبر داد.

بر اساس این گزارش همچنین یک مقام وزارت بهداشت عراق گفت: بر اثر اصابت دو گلوله خمپاره به باب الدلوعزه در نزدیکی حرم‌های امام موسی کاظم و امام محمد جواد (ع) چهار نفر کشته و ۳۶ نفر دیگر از جمله دو زائر ایرانی مجروح شدند.

این زائران در آستانه یک گردهمایی مذهبی که قرار است به مناسبت سالگرد شهادت امام موسی کاظم (ع)، هفتمین امام شیعیان برگزار شود به این منطقه سفر کرده‎اند.

مقامات عراقی به منظور جلوگیری از وقوع حملات بیش‌تر در مسیر حرکت زائرانی که پیاده به سوی حرم امام هفتم شیعیان در حرکتند نیروهای امنیتی را به حال آماده باش درآورده‎اند.

یک مقام وزارت کشور عراق نیز گفت از روز دوشنبه (۲۲ خرداد، ۱۱ ژوئن) تردد تمامی وسایل نقلیه به استثنای خودروهای اورژانس در کاظمیه ممنوع خواهد شد و تمامی افرادی که به این منطقه وارد شوند مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

انفجار و تیراندازی در سراسر عراق به صورت روزانه روی می‌دهد و مناطق شیعه نشین و نیروهای امنیتی محلی اغلب هدف این حملات قرار می‌گیرند.

از زمان آغاز سال جاری میلادی (۲۰۱۲) و همزمان با صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی، معاون فراری رئیس جمهوری عراق از سوی دولت این کشور خشونت‌ها افزایش یافته است.

هاشمی به هدایت یک جوخه ترور که مقامات و زائران شیعه عراقی را هدف قرار می‌داد، متهم است./902/د101/ک

ارسال نظرات