۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۳۰۴۷۴

دوره آموزشی فرقه‌شناسی ویژه طلاب بناب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سلسله جلسات آموزشی و آشنایی با فرق ضاله و نحله های انحرافی ویژه طلاب حوزه علمیه بناب به پایان رسید.
فرق و اديان


حجت الاسلام رسول جوانی، معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری دوره آموزشی وهابیت شناسی ویژه طلاب این مرکز خبر داد و اظهار داشت: اساتید این دوره آموزشی طی 32 جلسه به طرح مباحث موجود و مرتبط با موضوع وهابیت و امامت پرداختند.

وی با بیان این‌که جلسات این دوره آموزشی با هدف آشنایی طلاب پایه های سه به بالا با افکار و اعتقادات ضاله فرقه وهابیت پایان هر ماه برگزار می شد، افزود: اساتید دوره در این جلسات به تحلیل و بررسی ابعاد مختلف آیه اکمال و اثبات ولایت و نقد شبهات فرقه وهابیت پرداختند.

حجت الاسلام جوانی از برگزاری آزمون پایان دوره خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در طول دوره پس از هر جلسه تا شروع جلسه آینده که یک ماه طول می کشید، بایستی سه جلسه با تشکیل حلقه های علمی و پژوهشی به بحث در خصوص مبانی ارائه شده می‌پرداختند.

وی با بیان این‌که اساتید این دوره آموزشی زیر نظر حضرت آیت الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید اعزام می شوند تصریح کرد: این دوره به منظور ارتقای توانمندی طلاب درخصوص مقابله با نحله های انحرافی، عرفان های نوظهور و فرق ضاله در جهت پاسخگویی به شبهات، آشنایی با مبانی عرفان ناب اسلامی و جلوگیری از نفوذ اندیشه های انحرافی برگزار شد.

حجت الاسلام جوانی آشنایی با مبانی عرفان اسلامی، مخاطب شناسی، آشنایی با کلیات نحله های انحرافی، آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی «اوشو» و نقد آن، آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی «سای بابا» و نقد آن، آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی «اکنکار» و نقد آن، آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی شیطان پرستی مدرن، آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی بهائیت و نقد آن و آشنایی با مبانی فکری و اعتقادی وهابیت و نقد آن از جمله مباحث این دوره بوده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب، در ادامه با بیان این‌که کلاس‌های روش تحقیق به صورت ادواری در طول سال تحصیلی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 50 طلبه دست به قلم و مقاله‌نویس در این مرکز تحصیل می کنند که نشان از نتایج مطلوب دوره‌های آموزشی مقاله‌نویسی و آشنایی با روش‌های تحقیق و پژوهش حوزه علمیه بناب دارد.

وی از برگزاری همایش منطقه ای «حجاب، چالش و فرصت ها، عوامل و موانع» در حوزه علمیه بناب خبر داد و اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال مقاله به این همایش پایان مرداد ماه سال جاری است که علاقه‎مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های ۷۴۵۸۰۶۸-۰۴۱۲ و ۷۲۲۱۲۷۴-۰۴۱۲ تماس بگیرند./935/ت302/ب

ارسال نظرات