۱۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۳۰۳۴۷

هیأت امنای مساجد با جوانان تعامل داشته باشند

خبرگزای رسا ـ نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مخاطب اصلی کانون‌های مساجد جوانان و نوجوانان هستند، گفت: هیأت امنای مساجد با جوانان تعامل داشته باشند.
حجت الاسلام محمدرضا باقري بنابي، نماينده مردم بناب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام محمدرضا باقری‌بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، شب گذشته در همایش بزرگ کارکردهای فرهنگی و هنری مساجد، اظهار داشت: احیای جایگاه و نقش اصلی مساجد در جامعه اسلامی بایستی مهم ترین هدف فعالیت کانون های مساجد قرار گیرد.

نماینده مردم بناب در مجلس با بیان این‌که مخاطب اصلی کانون‌های مساجد جوانان و نوجوانان هستند، گفت: بایستی زمینه‌های لازم برای حضور فعال جوانان در مساجد فراهم شود، از این‌رو انتظار می رود، ریش‌سفیدان و هیأت امنای مساجد با جوانان تعامل داشته باشند.

حجت الاسلام باقری‌بنابی عمران و آبادانی فرهنگی مساجد را مهم‌تر از عمران فیزیکی این اماکن معنوی و امن الهی دانست و تصریح کرد: اگر کارکرد فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد قوی باشند، مساجد نیز آباد خواهند بود و شاهد حضور پرشور مردم به‌خصوص جوانان در مساجد خواهیم بود.

وی با انتقاد از عدم استقبال مطلوب از این همایش افزود: بعد از گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی شاهد برگزاری نخستین همایش در خصوص مساجد در شهر فرهنگی و مذهبی بناب هستیم، اگر از اول انقلاب به اهمیت تشکیل کانون‌های مساجد توجه می‌کردیم، الآن شاهد وضعیت این چنینی در جامعه نبودیم.

نماینده مردم بناب در مجلس از هیأت امنای مساجد بناب خواست تا با جوانان رابطه‌ای صمیمی و تعاملی سازنده داشته باشند و تصریح کرد: ریش‌سفیدان و معتمدان مساجد باید فضا و محیط را برای جوانان با نشاط کنند و انحصارطلبی را کنار بگذارند.

حجت الاسلام باقری‌بنابی لازمه تعالی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و علمی مساجد را بهره‌مندی از اندیشه‌های خلاق و مبتکرانه جوانان دانست و در پایان خواستار تداوم تشکیل و برگزاری همایش‌های متعدد در خصوص توسعه کانون‌های مساجد شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات