۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۳۰۳۰۴

مردم شهرستان خرم‌دره خواستار راه‌اندازی حوزه علمیه هستند

خبرگزای رسا ـ امام جمعه شهرستان خرم‎دره با بیان این‌که راه‌اندازی حوزه علمیه خرم‌دره از آرزوهای دیرینه مردم این شهرستان است، گفت: خیرین این شهرستان آماده مشارکت در این امر خیر هستند.
حوزه علميه


حجت‌الاسلام محمود نور‌پور، امام جمعه شهرستان خرم‌دره در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، به تشریح ضرورت فعالیت مدارس علمیه در شهرهای مختلف کشور پرداخت و اظهار داشت: با فعالیت فرهنگی و دینی حوزه‌های علمیه بسیاری از مشکلات فرهنگی مرتفع می‌شود.

وی با تاکید بر گسترش مدارس علمیه شهرستانی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی حوزه علمیه خرم‌دره از آرزوهای دیرینه مردم این شهرستان است و در این راستا خیرین این شهرستان آماده مشارکت در این امر خیر هستند.

حجت‌الاسلام نور‌پور با اشاره به این‌که اهالی خرم‌دره با احساس مسؤولیت در ساخت حوزه علمیه این شهر تلاش خواهند کرد، گفت: کمک‌های دولتی برای ساخت حوزه علمیه محدود است، از این رو همت عمومی مردم و عزم جدی برای این مهم را می‌طلبد.

امام جمعه خرم‌دره یکی از وظایف شورای اسلامی شهر و شهرداری خرم‌دره را مشارکت در امور فرهنگی و دینی دانست و گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری باید از فرصت فراهم شده در نظام اسلامی برای مساعدت در احداث مدرسه علمیه این شهر استفاده کنند.

وی با بیان این‌که توسعه فرهنگی و ارتقای بینش دینی و عقیدتی مردم نیازمند زیرساخت‌های لازم است، گفت: حوزه علمیه در ارتقای سطح فرهنگ شهرستان تاثیر بسزایی داشته و توسعه همه جانبه منطقه را موجب می شود.

حجت‌الاسلام نورپور با تاکید بر پیگیری متولیان دینی و فرهنگی استان زنجان در راه‌اندازی حوزه علمیه این شهر، افزود: فعالیت طلاب و روحانیان حوزوی در تسریع و انجام بهتر برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی مؤثر است، متولیان امر باید بدانند که راه‌اندازی حوزه های علمیه در کنار ایجاد مراکز فرهنگی از باقیات صالحات است./935/ت303/ب

ارسال نظرات