۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۳۰۰۹۳
استاد آقا:

مردم نمی‌پذیرند وقت مجلس و دولت صرف دعواهای بیهوده شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سابق ارشاد قم، خواسته مردم از مجلس نهم را تلاش در جهت تحقق فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: مطالبات مردم نشأت گرفته از آموزه های امام(ره) است.
محمد حسين استاد آقا استاد آقا
محمدحسین استادآقا مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مطالبات مردم از مجلس را بر اساس آموزه های امام(ره) خواند و اظهار داشت: مردم شیفته امام(ره) و آرمان‌های والای ایشان هستند، از این رو می خواهند ارزش های انقلاب مورد توجه نمایندگان مجلس باشد.

وی استکبارستیزی و تلاش در جهت بیداری امت اسلامی را از ویژگی های امام(ره) دانست و گفت: انتظار مردم از منتخبان این است که این امور را با جدیت دنبال و در راستای رفع عقب ماندگی های بیداری اسلامی از تمام ظرفیت های خود استفاده کنند.

وی با بیان این که توقع مردم از نمایندگان مردم این است که گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند، تصریح کرد: نگاه مردم به مقام معظم رهبری است و می خواهند نمایندگانشان در مسیری که ایشان برای کشور ترسیم می کنند حرکت کنند تا به اهداف بلند و پیش روی نظام دست پیدا کنیم.

تلاش برای تولیدملی و پیشرفت و عدالت وظیفه اصلی مجلس است

استاد آقا تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را از اولویت های فراروی مجلس دانست و اظهار داشت: ما الگوی دیگر کشورهای اسلامی هستیم و تنها راه مبارزه با تحریم ها، رسیدن به استقلال اقتصادی است، از این رو برای اینکه به دیگران ثابت کنیم می توان کشور مستقلی ماند و زیر بار زورگویی های مستکبران نرفت باید به خود کفایی برسیم.

وی با اشاره به نامگذاری دهه چهارم انقلاب، به دهه پیشرفت و عدالت از سوی مقام معظم رهبری،گفت: خوشبختانه کارهای خوبی در دولت و مجلس انجام شده است، اما باید توجه داشته باشیم که کارها با تمرکز و جدیت بیشتری انجام شود چراکه پیشرفت و عدالت با تولید ملی ارتباط مستقیم دارد.

این فعال سیاسی حرکت در جهت محقق شدن چشم انداز بیست ساله کشور را از مهم‌ترین برنامه های مسؤولان کشور دانست و خاطرنشان کرد: مجلس می تواند با دقت خود در جهت گیری ها و تصویب برنامه های مناسب تأثیر مستقیمی بر عملی شدن آن داشته باشد.

وی با تأکید بر این‌که حل مشکلات فرهنگی کشور نیاز به طرح ها و برنامه‌های اساسی دارد، افزود: مجلس می تواند با برنامه ریزی و تعیین بوجه و متولی، بخش‌های فرهنگی را ترمیم کند.

استاد آقا رسیدگی و تأمین معاش مردم را از وظایف مجلس عنوان کرد و گفت: در این حوزه باید کاری کرد که زندگی مردم آسان و راه خدمت رسانی از طریق دولت هموار شود و با توجه به انتخاب حداکثری اصولگرایان، از نمایندگان جدید انتظار بیشتری می رود که توجه ویژه ای به این بحث داشته باشند.

مدیرکل پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اختلافات کور و بی هدف را مانع خدمت رسانی مطلوب و استفاده از تمام ظرفیت ها دانست و ادامه داد: مجلس باید از اختلافات داخلی و بیرونی خود پرهیز کند؛ یکی از دلایلی که حدود 190 نفر از نمایندگان مجلس تغییر کردند این است که مردم از این دعواها خسته شده اند و نمی پذیرند که مجلس و دولت بی جهت وقت خود در این مسیر تلف کنند./928/ت302/ج
ارسال نظرات