۱۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۳۰۰۴۹
حجت الاسلام صدیقی به نقل از آیت الله بهجت:

امام خمینی جز برای خدا کار نکرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: حب و بغض و اعمال امام راحل همه برای خدا بود، در همه عمر جز برای خدا کار نکرد و برای احدی جز خدا حساب باز نکرد. آیت الله بهجت که امام را بسیار دوست می داشت و اعتقاد عجیبی داشت، پس از رحلت ایشان فرمود چگونه امام شاد از این دنیا نرود در حالی که در عمرش جز برای خدا کار نکرد.
حجت‌الاسلام كاظم صديقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسم بزرگداشت بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد حجت بن الحسن(ع) مشهد اظهار داشت: مغرضان امت پیامبر(ص)، در واقعه غدیر، دین و سیاست را از هم جدا کرده و رهبری امت اسلام را به نااهلان شرابخوار سپردند، در حالی که خداوند علی(ع) را تعیین کرده بود تا رهبر مردم، رهبری الهی و مشروع باشد.

ولایت فقیه، مقابله کننده با استبداد است

وی، مهم‎ترین کار امام را احیای ولایت امیر مؤمنان علی(ع) در غدیر دانست و تأکید کرد: امام هم به دین ما خدمت کرد و هم دنیای ما؛ به خدا سوگند ولایت فقیه، ادامه ولایت ائمه اطهار(ع)است، ولایت فقیه، احیاکننده و ناظر بر امورات دین، مرزبان ارزش ها، کلاس خودسازی و مقابله کننده با تملق و استبداد است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به این سخن امام که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»، ادامه داد: پس از امام راحل نیز، این ولایت فقیه است که در سایه عنایات امام عصر(عج)، فتنه ها را خاموش می کند، در برابر شرق و غرب می ایستد و دین، استقلال و شرف ما را صیانت می کند.

امام جوانی شاد و بانشاط بود

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: امام از ابتدای جوانی شجاع و در عین حال خداترس بود، استعداد و نبوغ فوق العاده ای داشت، شوق تحصیل ایشان را در علوم رایج حوزوی و اخلاق، فلسفه و عرفان به محضر استادان بزرگی چون آیت الله شاه آبادی کشانده بود.

وی افزود: از ویژگی‎های دوران جوانی امام این بود که جوانی شاد و باطراوت بود؛ جلسات بانشاطی با هم دوره‎ای‏های خود داشت؛ اما همواره در جلسات تفریحی خود یا در هر درس و بحثی که بود، همیشه به رعایت دو نکته مقید بودند؛ نماز اول وقت و غیبت نکردن.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اهمیت و برکات نماز اول وقت، خطاب به جوانان تأکید کرد: نماز اول وقت، به همراه نماز امام زمان(عج) و اولیای خدا بالا می‎رود، اگر به نماز که بهترین اعمال است، احترام گذاشتیم و بیش از همه امور بدان اهمیت دادیم، مورد توجه و عنایت خاص خدا خواهیم بود.

در محضر امام، غیبت ممنوع بود

وی ادامه داد: امام با این که از هر پدری مهربان‎تر بود ولی جلال و ابهت خاصی داشت، امکان نداشت ایشان در جلسه ای حضور د اشته باشند و کسی جرأت داشته باشد غیبت کند. این گونه بود که در پیشگاه خدا عزیز شد و کسی را که خدا عزیز کند هیچ قدرتی نمی تواند او را بشکند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اخلاص امام خمینی(ره) ابراز داشت: حب و بغض و اعمال ایشان همه برای خدا بود، در همه عمر جز برای خدا کار نکرد و برای احدی جز خدا حساب باز نکرد. آیت الله بهجت که امام را بسیار دوست می داشت و اعتقاد عجیبی داشت، پس از رحلت ایشان فرمود چگونه امام شاد از این دنیا نرود در حالی که در عمرش جز برای خدا کار نکرد.

وی همچنین با اشاره به خاطره ای از آیت الله بهاء الدینی، گفت: حتی حرکت دست امام هم برای خدا بود، احترام و علاقه خاصی به مردم داشت به گونه ای که حتی بیماری هم مانع احترام و ابراز ارادتش به مردم نبود.

امام بر سر اسلام و انقلاب با احدی معامله نکرد

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به جریان قائم مقامی آقای منتظری تصریح کرد: امام بر سر اسلام و انقلاب با احدی معامله نکرد؛ در جریان عزل منتظری هم با این که شاگرد ایشان بود و خودشان او را بزرگ کرده بودند و همه از این اقدام ابراز نگرانی می کردند، امام فرمود من باید در برابر خدا جواب بدهم که چرا کسی را که مورد حمایت منافقین است به اداره امور جامعه اسلام گماشته ام.

وی افزود: منطق امام این بود که مردم سعی کنند این انقلاب به دست نامحرمان و نااهلان نیفتد و اگر جایی منحرف شد خود مردم دست به کار شوند.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: امام در برابر رژیم طاغوت که به شرق و غرب باج می داد و نوکر صد در صد امریکا بود، قانون کاپیتولاسیون را تصویب می کرد و حق توحش می پرداخت، ایستاد. بیگانگان آنقدر ایران را ذلیل کرده بودند که هیچ آبرویی در صحنه بین الملل نداشت اما قیام امام خمینی(ره) مردم را به صحنه اداره جامعه آورد، مساجد خالی را مملو از جوانان کرد و جامعه منحل شده ای را که اثری از غیرت و عفت و استقلال در آن نبود به عزت و استقلال رساند.

هیچ سلاحی حریف جوان مومن بسیجی نیست

وی با بیان این که امام حقیقتا فرزند امام حسین(ع) بود و دین و نماز را احیا کرد، ادامه داد: امام به شرق و غرب «نه» گفت و ریشه 2500 ساله فساد را از جا درآورد، به ملت خصوصا جوانان، استقلال و خودباوری، توکل، عزت و خودکفایی داد تا انجا که فرمود «من به دست و بازوی شما بسیجیان بوسه می زنم»، «رهبر من ان نوجوان 13 ساله ای است که نارنجک به خود می بندد و به زیر تانک می رود».

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: امروز ایران اسلامی در دنیا چنان اعتباری یافته است که در عرصه های مختلف حرف اول را می زند؛ از نظر نظامی گرچه بمب اتم نداریم اما به گفته دکتر جلیلی در مذاکرات هسته ای، جانبازان سرمایه های ما هستند، بمب اتم ما حوزه های علمیه و روحانیان هستند که مردم را با دین آشنا کرده و به صحنه می آورند. وقتی جوان مؤمن با روحیه بسیجی به صحنه آمد، هیچ سلاحی حریف او نخواهد بود./930/پ202/س
ارسال نظرات