۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۲۹۸۳۳
محسن رضایی:

آمریکا، ترکیه و عربستان به دنبال پیروزی احمد شفیق در انتخابات مصر هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: آمریکا، ترکیه و عربستان سعودی از ارکان و عناصر مهم پیروزی احمد شفیق در انتخابات اخیر ریاست جمهوری مصر هستند، آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی به دنبال روی کار آمدن دولتی همراه و همگام با ایده های غربی و ضد اسلامی است.
محسن رضايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در مراسم اربعین تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی تبریز که در مسجد امیر المؤمنین (ع) این مرکز آموزش عالی برگزار شد، اظهار داشت: دلاوری های رزمندگان آذربایجان از جمله شهیدان باکری و تجلایی هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر خواهان رشد، تعالی و موفقیت هستیم، باید به مدیریت و خلاقیت امثال باکری‌ها روی بیاوریم تا بتوانیم مثل دوران جنگ کشور را به نحو احسن اداره کنیم، شهید باکری انصافاً در دوران فرماندهی‌اش در زمان جنگ خوب درخشید و انس و عاطفه‌ای را که بنده با رزمندگان آذربایجان خصوصاً امثال باکری‌ها داشته‌ام، فراموش شدنی نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به اخلاص شهید باکری اشاره کرد و افزود: شهدا به خاطر هدف بزرگ خود از احساسات و عواطف و آرزوهای شان گذشتند و با از جان گذشتگی، از تحقیر و سرافکندگی ملّت جلوگیری کردند.

وی افزود: جنگ تحمیلی با سرنوشت سیاسی ما گره خورده بود و اگر ایران در این جنگ که از سوی استکبار جهانی با تمام قوا تحمیل شده بود، شکست می‌خورد، افزون بر از دست دادن مرزهای جغرافیایی، استقلال و آزادی به دست آمده از خون هزاران شهید انقلاب اسلامی را نیز از دست می‌داد.

وی شکست استکبار جهانی در هشت سال دفاع مقدس را معجزه‌ای الهی دانست و تصریح کرد: طبق ارزیابی‌های نظامی دشمنان، شکست ایران در این جنگ قطعی بود، اما با ظهور دلیرمردانی چون باکری‌ها، تجلایی‌ها، یاغچیان‌ها و شفیع‌زاده‌ها محاسبات و معادلات دشمن به هم خورد.

رضایی اقتدار سیاسی، نظامی و امنیتی کنونی ایران اسلامی را محصول تجارب هشت سال دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: تنها روحیه شهادت طلبی، مشخصه شهدا نیست بلکه آنان با تدبیر، فکر، عقل، ابتکار و عقلانیت به وظایف خود عمل کردند و در نهایت نیز پیروز شدند.

وی با تأکید بر این‌که راه شهدا تا رسیدن به آرمان های والای انقلاب و ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت، افزود: رسالت امروز همگان تبیعت از ولی فقیه زمان، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است، در حقیقت تبعیت از رهبری، قدرشناسی از رهنمودهای ولایت فقیه است.

بنا بر این گزارش، فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس همچنین با حضور در منزل سردار جانباز بازگشا، جانبازان را سند زنده دفاع مقدس دانست و گفت: جانبازان هنوز هم درگیر جنگ هستند و با تبعات آن دست و پنجه نرم می کنند در حالی که ما فقط 8 سال درگیر جنگ بودیم.

جانباز بازگشا نیز با بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس گفت: شب قبل از عملیات خیبر در جمع بچه های گردان که در حال عزاداری بودیم با دست شکسته حضور یافتید، البته در منطقه عملیاتی با شهید باکری همواره دلمان می خواست شما را ببینیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با حضور در منزل شهیدان پاشایی درگذشت پدر این خانواده را تسلیت گفت و اظهار داشت: خانواده پاشایی در دوران دفاع مقدس پنج شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

وضعیت امروز مصر شباهت زیادی به اوایل دوران انقلاب اسلامی دارد

محسن رضایی همچنین شب گذشته در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تبریز به تحلیل سیاسی اوضاع و شرایط منطقه ای پس از بیداری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: غرب به شدت از وضعیت موجود نگران است از این رو با کمک هم‌پیمانانش در منطقه به دنبال تغییر شرایط به نفع خود است.

وی با اشاره به انتخابات دور دوم ریاست جمهوری در کشور مصر خاطر نشان کرد: مثلث آمریکا، ترکیه و عربستان سعودی از ارکان و عناصر مهم پیروزی احمد شفیق در انتخابات اخیر ریاست جمهوری مصر هستند، آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی به دنبال روی کار آمدن دولتی همراه و همگام با ایده های غربی و ضد اسلامی است.

رضایی با بیان این‌که مصر نزدیک 40 سال از هرگونه آزادی و دموکراسی و انتخابات به دور بوده است، تصریح کرد: با توجه به اوضاع سیاسی و اجتماعی مصر و کشمکش های حزبی میان اسلام گرایان و سکولارها، به نظر می رسد دولت آینده این کشور مهم اسلامی در دست ائتلافی از این دو جربان باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون وضعیت سیاسی این کشور شبیه ایران در اوایل انقلاب است که تمامی گروه‌ها و احزاب سیاسی در صحنه هستند و طبیعی است که در این حالت شاید شاهد روی کار آمدن افرادی با ماهیت ضدمردمی و ضداسلامی باشیم، درست مثل زمانی که در ایران بعد از انقلاب نیز افرادی همچون بنی صدر و گروه های لیبرال وارد عرصه شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت سیاسی کشور سوریه پرداخت و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از کلیت نظام سیاسی سوریه دفاع می کند و بر انجام اصلاحات در این کشور اصرار دارد.

وی تصریح کرد: بدون تردید این کشور از خطر سقوط نجات یافته است، اما باید توجه داشت که اصلاحات سیاسی در این سرزمین باید با سرعت بیشتر در راستای گسترش آزادی ها و دموکراسی به معنی واقعی انجام پذیرد.

رضایی در ادامه با اشاره به مذاکرات موفق ایران با گروه 1+5 در استانبول و بغداد، اظهار داشت: روندی که در این دو مذاکره مشاهده شد، نویدبخش پیروزی و نتیجه مطلوب مذاکرات در مسکو خواهد بود، البته اینکه غرب و آمریکا مذاکرات هسته ای با ایران را بسیار جدی گرفته و برای به نتیجه رسیدن گفت وگوها تلاش دارد، برای نظام ما یک برگ برنده و مثبت به شمار می رود./935/پ201/ج

 

ارسال نظرات