۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۲۹۷۷۶
محسن رضایی:

غرب چاره‌ای جز پذیرش ایران هسته‌ای در مجامع بین‌المللی ندارد

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پذیرش مذاکره با ایران از سوی گروه 1+5 را روندی رو به رشد دانست و گفت: مذاکرات 1+5 سرآغاز روند جدید دیپلماسی کشور است و غرب چاره ای جز پذیرش ایران هسته‌ای در مجامع بین‌المللی ندارد.
محسن رضايي محسن رضايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار داشت: مذاکرات ایران با گروه 1+5 نشان داد که غرب ناچار به پذیرش ایران هسته‌ای در مجامع بین‌المللی است.

وی با بیان این‌که توفیقات نظام اسلامی در سایه رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی های دشمنان به ثمر رسیده است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به برکت ایستادگی در برابر هر نوع تهدید و تحریم در حال میوه‌چینی از این مقاومت‌ها بوده و به‌طور قطع پیروز عرصه مذاکرات خواهد شد.

رضایی خاطر نشان کرد: اینکه گروه 1+5 پذیرفته است با ایران سرافراز مذاکره کند، روند رو به رشد مذاکرات را نشان می‌دهد و ایران هم در این بین چیزی جز حق مسلم و قانونی خود را طلب نمی‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مذاکرات 1+5 را سرآغاز روند جدید دیپلماسی کشور دانست و گفت: امید است در دور بعد مذاکرات که اواخر ماه جاری در مسکو برگزار می شود، پیشرفت‌های خوبی حاصل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان‌ این‌که هنوز با مشکلاتی در عرصه‌های اقتصادی رو به رو هستیم، اظهار داشت: همچون گذشته به شدت طرفدار تغییر سیستم اقتصادی ایران از حالت کنونی به فدرالیسم منطقه ای هستم.

رضایی ادامه داد: باید توجه داشت که این ایده اقتصادی در حقیقت برای کشور تولید قدرت کرده و ظرفیت‌های خاموش اقتصادی مناطق مختلف را به جنب و جوش می اندازد، در حقیقت مشکلات اقتصادی امروز کشور، نشان دهنده لزوم تغییر در نظام اقتصادی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: اگر اعتقاد داریم ایران اسلامی الگوی سیاسی کشورهای منطقه در بیداری اسلامی بوده است، باید از منظر اقتصادی نیز برای آنها الگو باشیم تا بتوانیم آنان را به خود پیوند بزنیم و تحقق این امر برنامه و استراتژی مدون و قابل اجرا می طلبد.

وی اندیشه اقتصاد بومی را عامل رشد و توسعه دانست و گفت: فدرالیسم ظرفیت سازی اقتصادی برای نواحی و استان های مختلف کشور است که با اجرای آن می توان نیروهای مختلف و مدیران لایق را که به حاشیه رانده شده اند، وارد میدان کرد.

محسن رضایی در ادامه با بیان این‌که دبیرخانه اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مسائل مختلف اقتصادی کشور بررسی‌ها و ارزیابی‌های متعددی داشته است، گفت: در برخی موارد این نقطه نظرات به دولت منعکس می شود، اما چون فضای عمومی کشور به گونه‌ای است که از مسایل اقتصادی برداشت های سوء سیاسی می شود، دبیرخانه اقتصادی مجمع در پی آن نیست که این مکاتبات را رسانه‌ای کند.

وی در پایان در پاسخ به سؤالی در رابطه با وضعیت کشور سوریه، اظهار داشت: سوریه از خطر نجات پیدا کرد و این به این معنا نیست که دیگر به اصلاحات سیاسی نیاز ندارد، ایران از کلیت سوریه حمایت می‌کند، اما خواستار تسریع اصلاحات در این کشور است./935/پ202/ج

ارسال نظرات