۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۱۲۹۴۰۷
علمای اهل سنت عراق:

قرضاوی به جای دخالت در امور داخلی عراق در برابر آشوبگران سوری بایستد

خبرگزاری رسا ـ مجمع علمای اهل سنت عراق از دخالت قرضاوی در امور داخلی به شدت انتقاد کرده و خواستار ایستادگی وی در برابر آشوبگران سوری شدند.
شيخ يوسف قرضاوي رئيس اتحاديه علماي مسلمين


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت مجمع علما، مجمع علمای اهل سنت عراق که ریاست آن را شیخ خالد عبدالوهاب الملا به عهده دارد در پیامی، دخالت شیخ یوسف قرضاوی در امور داخلی عراق و تقاضای جلوگیری از صدور حکم علیه معاون رییس جمهوری فراری این کشور را محکوم کرد.

در این پیام آمده است: درخواست شیخ قرضاوی از رییس جمهور عراق برای متوقف ساختن حکم قضایی احتمالی علیه طارق الهاشمی معاون رییس جمهور که خود و محافظانش به دست داشتن در جنایت های تروریستی متهم هستند، محکوم است.

مجمع علمای اهل سنت افزود: دادگستری عراق تنها مرجع برای رسیدگی به پرونده طارق الهاشمی است و قرضاوی حق دخالت در امور داخلی عراق را ندارد.

علمای اهل سنت از رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین خواستند به جای دخالت در امور داخلی عراق در برابر گروه های تکفیری ایستاده و خطرات آن را برای مسلمانان بازگو کند.

در بخش دیگری از این پیام تاکید شده است: از شیخ یوسف قرضاوی می خواهیم با امت عربی و اسلامی صریح بوده و خطرات روش القاعده تکفیری که در عراق در پیش گرفت و هم اکنون نیز در سوریه و سایر مناطق جهان جاری است را گوشزد کند.

مجمع علمای اهل سنت تصریح کرد: صدها هزار تن از عراقی ها و مسلمانان بی گناه در مناطق مختلف جهان بدون هیچ گناهی کشته می شوند و از قرضاوی می خواهیم در برابر چنین جنایت هایی ایستادگی کند.

گفتنی است شیخ یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین از جلال طالبانی رییس جمهور این کشور خواست از صدور حکم قضایی علیه طارق الهاشمی که به دست داشتن در چندین جنایت تروریستی علیه ملت عراق متهم است، جلوگیری کند.

علما، سیاستمداران و گروه های مختلف به شدت نسبت به این درخواست مخالفت کرده و خواستار عدم دخالت قرضاوی در امور داخلی عراق شدند./980/ب902/ک











ارسال نظرات