۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۲۹۰۴۶
نماینده ولی فقیه در گیلان:

توسعه بانکداری اسلامی زمینه تقویت تولید ملی را فراهم می‎کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به نقش بانک ها در تحقق این شعار اشاره کرد و گفت: ارائه تسهیلات کم بهره از سوی بانک ها می تواند زمینه تقویت تولید ملی را فراهم کند.
نماينده ولي فقيه در گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار مسئوولان شعب بانک قوامین استان بر ضرورت رعایت احکام اسلامی در بانک های کشور تأکید کرد و گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی بانک های کشور باید به طور جدی در قراردادهای بانکی عقود اسلامی را رعایت کنند.

وی با بیان این که متأسفانه ما شاهد عدم رعایت عقود اسلامی در بسیاری از بانک های کشور هستیم افزود: با وجود نظرات روشن و قاطع بسیاری از مراجع در خصوص رعایت احکام اسلامی در قرارداد های بانکی، اما شاهد نقض این مسأله در بانک ها هستیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عدم رعایت عقود اسلامی و مسائل شرعی در قراردادهای بانکی زمینه ترویج ربا خواری درکشور را فراهم می کند ادامه داد: بانک های و مؤسسات اعتباری باید با برنامه ریزی مناسب زمینه توسعه و ترویج عقود اسلامی را فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با تأکید بر فراهم شدن زمینه فعالیت های اقتصاد غیر ربوی در بانک ها گفت: عقودی که در بانک‌ها بسته می‌شود نباید به صورت صوری باشد، که اگر این شرایط صوری باشد، از لحاظ شرعی مشکل دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‎که کلیه بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری باید در ارائه تسهیلات به مردم شرایط اسلامی و شرعی را در نظر گیرند، خاطرنشان کرد: بانک ها باید طوری برنامه ریزی کنند که منافع خود و مشتری را در ارائه خدمات در نظر گیرند.

وی با اشاره به توجه ویژه دین مبین اسلام به رعایت مسائل شرعی در مبادلات اقتصادی گفت: قرآن کریم خرید و فروش را امری حلال می داند و ربا را امری حرام اعلام کرده است و باید به تفاوت این دو مسأله توجه خاص داشت. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نقش بانک ها در اعطای تسهیلات کم بهره به منظور رفع مشکلات اقتصادی مردم بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: اعطاء این گونه تسهیلات می تواند در فقرزدایی جامعه بسیار نقش آفرین باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به نقش بانک ها در تحقق این شعار اشاره کرد و گفت: ارائه تسهیلات کم بهره از سوی بانک ها می تواند زمینه تقویت تولید ملی را فراهم کند.

وی چالش های اقتصادی غرب را ناشی از نظام بانکی مبتنی بر تامین خواسته های نظام سرمایه داری غرب دانست و گفت: ساختار بانکی غرب برای تأمین خواسته های افراد محدودی تدوین و بنا شده است./950/پ203/ب

ارسال نظرات